Fagerborg røk ut av Oboscup lørdag med 3-0 tap mot M/S.

Postet av Fagerborg Ballklub den 14. Sep 2013

Kvartfinale mot M/S i Oslocupen på en lørdag er aldri enkelt. Med viktig kamp til tirsdag i serien var det 3 målsetninger: 1) vinne, 2) unngå flere skader 3) unngå at flest mulig spilte en hel kamp og sleit seg ut. Nr 2 og 3 klarte vi greit (i hvertfall det med å ikke slite seg ut), men med 2 baklengs de første 10 min strøk vi med glans på det første. 0-3 etter en halvtime og meget slett forsvarspill (over hele banen).

Fagerborgs lag: Sindre- Erik, Andreas M, Mads, Vedran- Mats, Eirik, Andrés, Terje- Bendik, Vegar. Innbyttere: Carl, Tor, Kim og Ole Marius.

Vi har vært pottetette bakover i de siste kampene og det defensive har vært fundamentet for at vi ligger i toppen av 4.div. Vi har sluppet inn færrest i vår avdeling. Med 4 "nye" mann i de 2 bakerste leddene som trengte kamptrening, stilte vi med en helt ny oppstilling og formasjon. Om det var dette som var bakgrunnen for at vi opptrer som vi gjorde er vanskelig å gi et godt svar på. Men faktum er at vi helt fra starten står stille, angriper ikke ball, opptrer nølende og er helt juniorer i duellspillet. Pinlig! Mål nr 1 etter få minutter. Småspill på egen 16 meter og farligheter som ender med et kast. Kastet går igjennom feltet der en midtstopper bommer på ball og neste lar spiss vende opp på skrå femmeter og ballen settes i mål. Neste mister vi ballen på midten, kontringen ender i et frispark som blir slått på bakerste femmeter der vi ikke følger mann eller tar ut rommet og headingen går i mål. 3-0 etter 35 min. Lang ball i bakrom på ruglete forsvarslinje. Ingen angriper ball og den enslige spissen header over Sindre på halvdistanse. Her var det nok rom til å få til noe spill, men vi har for dårlig bevegelse rundt ballfører og angriper ikke situasjoner før det var for sent.

2. omgang tar vi over spillemessig de første 25 min og skaper en 2-3 store sjanser (stanga, redning på strek og en til med Tor), men har ikke nok kollektivt trøkk til true hjemmelaget noe særlig. Det ender derfor med tap for 5 div laget. Fortjent nok.

Vi har vært flinke i år til å vinne krigen, denne gangen gjorde vi ikke det. Vi fremstod veike, puslete og helt uten sprutt. Med en slik innsats i serien hadde vi kjempet i bunnen av tabellen. Her må vi heve oss mange hakk til tirsdag.