09.09.07 - Poenghøsten i 3.div fortsatte lørdag ettermiddag med full pott og 4 plussmål borte mot Klemetsrud

Postet av Fagerborg Ballklub den 9. Sep 2007

Lørdag ettermiddag sikret Fagerborg seg 3 nye poeng borte mot Klemetsrud. Spillemessig var dette flere hakk dårligere enn overkjøringa av Øvrevoll tidligere i uka. Men vi vinner dog helt fortjent 4-0 på en dårlig dag på bortebane. Til tross for en elendig 1. omgang (uff og uff- dette minte om vårsesongen...) er det positivt at vi fortsetter å skape masse store sjanser og slipper bare motstanderen til med 1 stor sjanse i hele kampen (nettveggen). Med den 4. seieren på rad passerte vi Klemtsrud på tabellen og har dermed 4 tær på fast grunn med 5 kamper igjen.

Fagerborgs lag: Alex- Rune K, Magnus, Rune S, Andreas- Eirik B, Espen J, Magnus H, Mejid- Frode, Christian. Innbyttere: Espen M, Kirjan og Erik.

Trenerteamet var spent på om vi ville klare å hente ut den samme entusiasmen og løpskraften som i forrige kamp 5 dager tidligere. Det skulle raskt vise seg at det var vi langt i fra å gjøre. Med dårlig aggressivitet, svake forflytninger og liten entusiasme var det Klemtsrud som trilla ball og vi som løp imellom. Den første halvtimen var en stor lidelse å se på og Fagerborg var ikke til å kjenne igjen. Til tross for det lå vi bra i formasjon defensivt, Klemetsrud skapte nada på oss (5-6 ufarlige cornere teller vi ikke) og det var vi som var farlige på de overgangene der det var noenlunde samsvar mellom løp og pasning. Før 1-0 målet etter en halvtime hadde vi 2-3 store sjanser til å å gå i føringa. 1-0 målet ble satt inn av Frode på en gjennomløping. Klemetsrud, med avdelingens mest arrogante stopperpar, tok store sjanser med å stå høyt- og Frode hadde små problemer med å løpe i fra dem og trille ballen til siden for målmannen. 1-0 stod seg ut omgangen.

Hele laget var skjønt enige om at 1. omgang var skuffende og kvaliteten tok seg litt opp i 2. omgang. Allerede etter 8. min gikk Fagerborg opp i 2-0. Mejid holdt på ballen på hjørnet av 16 meteren og spilte en perfekt stikker til Eirik som kom på et løp i bakrommet. Alene med målmannen gjorde han ingen feil. Fra det 8. min til det 37. min var kampbildet at Klemtsrud fortsatte å småspille mye ( supplert med noen lange baller ut på deres venstrekant som Rune tok seg greit av). Vi hadde noe større aggresivitet og fikk dermed brudd på brudd og skapte den ene store målsjansen etter den andre. Alene med målmannen slurvet vi fælt og mangler vell evnen og viljen til å spille ball til bedre plasserte spillere. 3-0 ble satt inn av Magnus H etter et langt gjennomspill i bakrom. I det 42. min fikk vi straffe etter at Espen M var fremme og ble tatt. Frode fikk dermed sitt 2. for dagen og 13. totalt i år. De siste 10 minuttene kunne vi raskt ha laget enda 2-3 mål mot et Klemetsrudlag som hadde gitt opp.

Etter 3 strake seiere og stigende formkurve så det ut som vi hadde fått en liten reaksjon spillemessig. 4-5 spillere så veldig tunge ut og tempoet var flere hakk svakere enn Øvrevoll og Kjelsåskampen. Det er likevel meget positivt at vi ikke slipper hjemmelaget til foran mål i det hele tatt. Det vil si at vi har bra struktur i laget nå, vi henger godt sammen og personlige feil/duelltap blir fanget opp av laget. Offensivt skaper vi utover i kampen også masse store sjanser. Fortsatt er uttelinga dårlig. Det er dog ok å vinne 4-0 på bortebane på en dårlig dag! Også ålreit å gå forbi Klemetsrud og for alvor involvere dem i bunnstriden.

Neste uke har vi kampfri og med godt treningsfremmøte skal vi trene på avslutninger og forberede oss fysisk for de siste 5 kampene i årets serie. Gjør vi jobben i de også kan vi unngå at årets sesong blir totalt misslykket! Vi samler ikke på 8. plasser i Fagerborg.