10.05.08 - Nytt tap i 3. div borte mot Årvoll fredag kveld

Postet av Fagerborg Ballklub den 10. Mai 2008

Etter å ha eid ballen det meste av kampen gikk det som det ofte går når man ikke scorer mål. I det 85. min kontrer ett defensivt og svakt Årvoll lag og putter kampens eneste mål. For vår del blir vi dermed "ranet" for viktige poeng mens Årvoll jublet som om cupfinalen var vunnet da dommeren blåste av kampen.

Fagerborgs lag: Alex- Andreas, Magnus, Tommy, Nedvin- Bjørn, Bakka, Espen, Trond, Atle- Carl. Innbyttere: Kirjan, Chris.

Første omgang eier vi fullstendig. Hjemmelaget ligger på 30 meter med sitt øverste pressledd. Vi stanger og stanger, men til tross for 70-30 i ballbesittelse skaper vi fint lite foran mål. Det ene stangskuddet gikk ut denne gangen også. Årvoll skaper litt på kontringer men omgangen ender med 0-0 til tross for overkjøring av hjemmelaget.

I andre omgang legger vi om til 4-4-2 med det resultatet at vi skaper enda mindre. Vi er fortsatt best men feilpassningene florer og trøkket foran mål er fortsatt fraværende. Kampen ender dermed med at Årvoll kontrer 5 min før slutt. En ball i bakrom blir fanget av en Årvollspiller etter litt nøling fra keeper og forsvar. Skuddet blir avverget men retur går rett i beina på spissen som scorer vinnermålet. Årvoll jublet som om serien og cup var vunnet, mens vi må gå slukkøret av banen.

Scorer man ikke mål vinner man heller ikke fotballkamper. Etter en ok start på årets sesong har vi dermed rotet det litt til de siste kampene. Men med 18 kamper igjen er det god tid til å få vippet stang ut til stang inn. Å kjempe i motbakke kan vi!!