19.05.08 - Solid 3-1 borteseier i 3. div mot Bærum 2 mandag kveld

Postet av Fagerborg Ballklub den 19. Mai 2008

Vi drar i land en ny sterk 3 poenger mot det 2. toerlaget i avdelingen. Bærum stilte med et voksent lag, trillet mye ball, men bortsett fra innledningsvis i kampen er det vi som er har mest sting foran mål og setter 3 stk i kategorien vakre.

Fagerborgs lag: Alex- Andreas, Magnus, Tommy, Nedvin- Bjørn, Trond, Espen, Bakka- Christian, Atle. Innbyttere: Alf, Pål, Chris.

Kampen starter med 2 feite Bærum sjanser. Lange baller i bakrom henger vi ikke med på, men heldigvis blir de satt henholdvis på utsiden og på keeper. Bærum eide ballen mest men gradvis kommer vi mer med i kampen. Allerede etter 8 min går vi opp i føringen. Andreas legger en fin crosser i bakrom der Christian kommer i hundre, legger ballen død på kassa og ruller ballen i lengste hjørne for Bærumskeeperen. Vi har mange gode overgangsmuligheter i denne perioden der Bærum hadde ballen mest, men med litt for like bevegelser eller manglende bevegelser randt de fleste ut i sanden. Midtveis i omgangen tar vi mer over av banespillet og dermed er det Bærum som får inn noen gode kontringer, dog uten å straffe oss. En forholdsvis jevn omgang ender dermed med 1-0 til oss.

2. omgang stater som den første. Bærum kjører showet og vi henger ikke med. Et par farlige cornere og etter 4 min kommer utlikninga etter en corner. De neste 10 min er vi på usikker grunn. Andreas redder blant annet en stor Bærum sjanse på streken og det ser i det hele tatt ut som om 2. div gutta orker mer enn fagerborgerne. Etter 18 min er det likevel vi som går opp i føringen. Bjørn kjemper seg forbi på høyrekant på en overgang med muskler og vilje, skjærer inn i feltet, en 45er ut til Espen som først setter skuddet rett på keeper, returen havnet i beina hans på ny. Skudd nr 2 blir blokkert av et bærum bein, men da den returen også blir fanget av Espen "Rambo" Jensen blir det 3. forsøket kronet med nettsus og King Kong brølet fra vår kaptein kunne høres helt inn til beste oslo vest.

Et kvarter før slutt setter vi punktum med nok en perlescoring. Atle drar seg forbi på kant, crosseren inn på 16meteren blir satt på direkten inn av Christian helt nede i hjørnet utagbart for keeperen. Bærum fortsetter å trille og holde mest på ballen resten av omgangen, men farlighetene er over og vi drar inn nok en sterk seier mot et bra Bærum 2 lag.

Klarer vi snart også å ta poeng mot de svakere lagene i avdelinga også, bør vi kunne se oppover på tabellen.