22.06.08 - Tapsrekka ble brudt søndag kveld med 3-0 borte mot Jutul.

Postet av Fagerborg Ballklub den 22. Jun 2008

Med 3-0 borte mot Jutul  søndag kveld ble 3 kjærkomne poeng tatt med hjem til Majorstua. Til tross for ca 20 forfall fra 3. og 4. div stallen vår klarte vi til slutt å stille en tropp på 13 mann med mye unge spillere.

Fagerborgs lag: Kamal- Philip, Magnus, Andreas M, Eirik U- Pål, Trond, Kenneth O, Jounes- Chris og Bjørn. Innbytter: An.

Det første kvarteret var preget av mye dueller og lite sjanser. Jutul hadde et lite trykk på oss og får en del døballsituasjoner men midtveis i omgangen kom vi mer og mer med med vesentlig kvikkere bein enn hjemmelaget. De siste 25 av første omgangen setter vi større fart, vinner flere dueller og skaper masse gode sjanser etter opprullinger. Ballen stryker like utenfor et par ganger, smeler i stolpen men 1-0 målet kommer først et par minutter før pause. Chris får æren av å sette den etter at vi snapper en dårlig pasning i Jutulforsvaret.

Første del av andre omgang er det jutul som setter trøkket dog uten å skape noe særlig med sjanser. Vi går opp til 2-0 i det 70 min etter at Bjørn gjør det meste på egenhånd før han setter ballen kontrollert i mål. På slutten blir det hawai-fotball der vi vel er nærmest ytterligere mål. Sluttresultatet blir fastsatt til 3-0 5 min før slutt da vi får straffe etter en angivelig holding etter en corner.

Solid forsvarsspill gav grunnlaget for seieren. Viktig med 3 poeng i de tider der vi sliter med å stille med 11 mann. Klarer vi en ny 3poenger i fredagens kamp mot Røa har vi heng på midtsjiktet på tabellen. Med en skadefri tropp til høsten og hele 7 hjemmekamper på vår nye lekegrind (marienlyst) bør det kunne bli en ny fagerborghøst.