24.08.08 - Nytt hjemmetap mot Årvoll fredag kveld.

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Aug 2008

Igjen scorer motstanderen på sine 3 første sjanser og det taper vi kampen på. Spillemessig er vi fullt på høyde og vell så det med Årvoll, men det hjelper lite når vi ikke scorer mål og motstanderen scorer så lett så lett.

Fagerborgs lag: Kamal- Ragnar, Magnus, Espen J, Andreas S- Oscar, Philip, Eirik B, Trond Christian, Pål- Frode. Innbyttere: Atle, Morten H og Jounes.

Med kniven på strupen på høsten har vi tradisjonalt sett etter hvert slitt oss til poeng og høstformen. Med 7 kamper igjen sliter vi fælt med å finne flyten. Som i forrige kamp kjører spillemessig vi over et lag som ligger langt foran oss på tabellen. Fagerborg skaper den første store sjansen etter ca 10 min. Undertegnede legger en ball i bakrom som Frode plukker opp, men alene med keeper lykkes det ikke. Minuttet etter står det 1-0 til bortelaget. Tull og rot i forsvaret blir utnyttet og ut av intet forærer vi Årvoll det første målet. 10 min senere står det 0-2 på sjanse nr 2. En ball i bakrom klarer vi ikke å fange opp, keeper på halvdistanse og en halvgod lobb var mer enn godt nok til baklengs nr 2. 3-0 kom etter et nytt bakromsløp som man håper skulle bli vinket av for offside- det ble den ikke. De siste 10 min av 1.omgang ble skrekkelige med et demoralisert hjemmelag. Men heldigvis hadde et høyst ordinært Årvoll lag brukt opp magien sin så der ble vi ikke straffet.

Vi klarer å hente oss inn i 2. omgang. Litt høyere tempo og vi presser Årvoll tilbake i de første 35 min. Noen store sjanser lager vi men det blir dog likevel litt tannløst og reduseringen kommer ikke. Årvoll har et par kontringsmuligheter men omgangen ender målløs.

Alt i alt blir vi brutalt straffet for slurvete forsvarspill. Årvoll scorer på sine 3 første sjanser. Spillemessig er vi bedre enn motstanderen, har ballen mest, løper mer men mangler fortsatt litt tyngde og finess til straffe en ellers ordinær motstander.

Men, men. Flere spillere begynner å komme i form, vi vet hvor skoen trykker og vi begynner nå å spille mot lagene rundt oss på tabellen. Har vi ikke nok kvalitet og vilje til å slå dem er jo saken forholdsvis grei.