25.06 - Fagerborg - Oppsal 6-3 (3-2)

Postet av Fagerborg Ballklub den 26. Jun 2010

I siste kamp før sommerpausen fikk Fagerborg sin etterlengtede 3-poenger.

Endelig med spillerbørs!

Etter en relativt mager poengfangst de siste kampene var det endelig duket for en ny overbevisende hjemmeseier. Dette var kampen vi måtte ha tre poeng i for å kunne henge med lagene over på tabellen og dermed er det fortatt håp om å berge plassen foran en tøff og spennende høstsesong.

Åpningen på kampen var jevn og begge lag var frempå med flere nestenmuligheter. Fagerborg hang brukbart sammen offensivt, ballen fløt fint fra mann til mann på en sleip Marienlystmatte og vi fikk bydd opp på flere gode angrep. Kaptein Briseid var den som var nærmest i innledningen på kampen, men alene med keeper fra kanten av 16-metern gikk dessverre avslutningen på målmannen. Defensivt slet vi mer, det ble for store rom mellom den bakre 5`er og det hele virket rimelig ustrukturert. Det var Oppsal som tok ledelsen på et pent plassert langskudd, men dette ga Fagerborggutta blod på tann som kjempet inn 3 raske mål i minuttene etter. Oppsal fikk sin redusering på en corner, så spenningen i kampen var så absolutt til stede da lagene gikk til pause.

I andre omgang yppet bortelaget seg de første minuttene, men så tok Fagerborgskuta fullstendig over. Først fikk Frode Marki sette sitt første straffemål for året etter at LC Kise hadde blitt meid ned av en utrusende keeper, deretter åpnet deg seg enorme hull i Oppsalforsvaret og målene rant inn. Med litt bedre effektivitet kunne målscoren ha krøpet godt over 10, for det ble brent en rekke sjanser alene med keeper. Men mye pent spill ble vist frem og endelig så vi noe av den gode gamle offensive flyten. Oppsal fikk sin redusering på straffe et par minutter før slutt, men Fagerborg fikk med seg de viktige 3 poengene - fullt fortjent!

Laget:

Christian Faye-Schjøll

Magnus Kristiansen - Andreas Moen - Vegard Hauge - Stein Arve Bernes

Eirik Bakka - Stig Olufsen - Anton Karlsson

Andres Benitez
Atle Briseid (k) - Lars Christian Kise

Benyttede reserver:
Frode Marki for Stein Arve Bernes
Vedran Music for Anders Benitez
Rama Abdikatin for Eirik Bakka

Gule kort:
Ingen