Troppene til seriekampene uke 16 3. div og 5. div

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2015

Mandag 13. april starter serien i 3. div og for b-laget i 5. div torsdag 16. april. I 3. div starter vi mot Eik Tønsberg hjemme på Frogner og -b-laget skal opp mot Røa 2.

Vedlagt ligger troppene til disse kampene. Vi har tatt ut 16 mann til kampen mot Eik Tønsberg. Vurderingene er basert på form (relativ styrke), treningsfremmøte og troppens sammensetning der vi helst skal ha dekning for de fleste eventualiteter. De som IKKE starter spiller også til Torsdag kl 2015 på Frogner stadion.

Forfall meldes ASAP!

Tropp mandag med oppmøte 1715 på FROGNER STADION: Niklas, Mads, Andreas M, Eirik G, Vedran, Jonas, Markus, Didrik, Eirik B, Preben, Haaken. Lars J, Andreas V, Sondre, Tom Ø, Noe.

Tropp til torsdag med oppmøte 1915 på FROGNER STADION: Sindre W, Martin, Kim G, Kim S, Noe, Sondre, Andreas V, Andreas S, Jan Remi, Martin H, Vegard E, Tom Ø, Lars J, Carl.

Mest sannsynligvis kommer det forfall i b-troppen. Vi vil da etterfylle med flere navn fra vår b-liste (DVS Fagerborgspillere som sjelden er en del av treningsgruppa).

Muligens får vi også klar Elio og Mounir.

Stallen er nå ganske skadefri og klar for seriestart. Andres har fått en ny menisk skade og må antakelig opereres - blir da sannsynligvis ikke spilleklar før til høsten. Vi blir da uten en av våre beste spillere på våren, men håper å signere 2 nye spillere neste uke (Mounir + 1 til) slik at stallen bør være stor og god for alle slagene som kommer utover våren.

Vi har litt mange spillere som mangler kamptrening- dvs som ikke står 90 minutter- dette både pga dårlig treningsfremmøte og nylig retur fra skadeperioder/sykdom. Det er derfor svært viktig at b-lags kampene blir brukt som arena for å komme seg ordentlig i form og vise at man er klar for 3. div spill.

Vi tar ikke med flere enn 5 reserver på hjemmekampene (vi får bare brukt 3 mann) og 3 reserver på bortekampene. Dette gjør at flest mulig som ikke får spilt ukas kamp på 1. laget kan legge opp sin treningsuke med egentrening på kampdag og dermed være best mulig rusta til b-kamp og når muligheten byr seg på 1. laget. Det at man da ikke er med i ukas tropp betyr ikke nødvendigvis at veien frem er veldig lang- men kan være et tegn på at god egentrening vil være vel så nyttig for DIN FYSISKE FORM som benkeplass eller et kort innhopp.

12.04.2015