Tap 3-0 mot Lokomotiv torsdag på NIH

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2015

Av Ragnar Puntervold

Fagerborg taper 3-0 mot Lokomotiv Oslo torsdag kveld. Igjen er vi veldig tynt besatt. Noe vi forsåvidt har vært i alle treningskampene til nå, men denne gangen ble ikke sammensettingen/balansen i laget godt nok mot et jevnt bra 3. div lag. Tapet var velfortjent og selv om spesielt mål nr 2 og 3 var av den billige sorten gir 0-3 et riktig bilde. Store tabber og fryktelig dårlig presisjon fremover gav konstante balltap som resulterte i konstant jaging etter ball.

Fagerborgs lag: Ole- Mads, Andreas M, Vegard, Martin- Noe, Vedran, Didrik, Preben, Lars J- Tom. Innbyttere: Niklas for Ole, og Kim G for Vegard 25 min.

På kampdag fikk vi igjen nye forfall på sentrale spillere. Andres, Eirik G, Jonas og Martin H måtte alle melde forfall på grunn av sykdom. Kim J og Jan Remi bortreist, og Sondre, Eirik B, Markus G og Andreas S alle langtidsskadde (forhåpentligvis klare i løpet av de 2 neste ukene). Dermed var det ingen lett oppgave å sette opp et lag med komplementerende ferdigheter. Vi blir satt under press umiddelbart og bruker en god stund på å i det hele tatt få lukte på kula. Likevel er det Fagerborg som får de 2 første sjansene, men avslutningene blir reddet på strek og går like over mål. Like etter (ca 20 min) går Lokomotiv opp i ledelsen. Vi er i balanse, men noen raske kombinasjoner setter oss ut av spill. Vi bruker alt for lang tid til å omstille oss fra en tapt situasjon til å komme på plass for å reparere gjennom neste situasjon og blir straffet for det. Lokomotiv har det meste av spillet, men produserer ikke noe særlig med sjanser. 2-0 kom minuttet før pause. Et dårlig utspark blir fanget opp og igjen viser vi litt mangel på konsentrasjon der forsvaret ikke ligger riktig og dermed ikke klarer å reparere.

2. omgang blir enda mer som 1. omgang. Vi blir enda dypere, presisjonen i overgangene enda dårligere og vi ser tydelig at løpskraft og den store viljen til å ligge riktig forsvinner ganske fort. Lokomotiv skaper dog lite store sjanser, og målet som kom i siste spilleminutt var av den heldige sorten. Dog, 3-0 gav et riktig bilde av styrkeforholdet denne kvelden.

Vi blir avkledd mot Lokomotiv, men vi har mye i reserve å gå på. Så denne kampen får vi bare ta som lærdom og heve oss til de neste 30 slagene.

13.03.2015