Fagerborg vant 4-0 borte mot Heming etter 15 effektive minutter i 2. omgang

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2015

Av Ragnar Puntervold

2 uthvilte lag med friske bein og dårlig treningsgrunnlag møttes til dyst på Hemings flunkende nye dekke halvveis opp til Holmenkollen. Et forrykende tempo den første halvtimen tømte fort beina til begge lag. 1-0 etter 35 min ble satt inn av Petter. Så tidlig i 2. omgang kom 2-0 på korner (Eirik G siste) og 2 kjappe mål av Kristoffer og Vegar trygget seieren med ca 30 min igjen på klokka. Heming ble så redusert til 10 mann, men en Hawaiforstilling med meget slitne bein den siste halvtimen gav ikke mer uttelling.

Fagerborgs lag: Jakob- Vedran, Mads, Eirik G, Markus- Kim, Kristoffer, Eirik B, Wold- Vegar, Petter. Innbytter: Martin.

12 mann hadde vi skrapt sammen etter at Kristoffer og Eirik G kom langveis fra for å komplementere laget. Noen godt trente og noen ikke godt trente (tipper dere kjenner det i dag). Rundt 20. august burde vi være noenlunde fulltallige igjen. Alt med det vanlige med andre ord.

Ingen feriefotball de første 20 minuttene. Begge lag satte i gang i et stort tempo med uthvilte bein og Heming angrep oss fra alle kanter. En del posisjoneringsfeil gav dem også noen små og store sjanser før vi gradvis tok mer tak i kampen og Hemings kollektive bevegelser ble merkbart mindre koordinerte forholdsvis raskt. Etter 35 minutter fikk vi den store sjansen. Vegars skudd ble først blokkert, returen vippet han så til Petter som fra 5 meter kunne legge den i nota. De neste 10 minuttene kombinerte vi godt og sekunder før pause burde det stått 2-0 da Petter ble frispilt alene men skuddet maserte stanga på feil side.

De første 5 minuttene av 2. omgang stod vi og så på igjen før en korner etter 5 min ble satt i stanga av Wold før Eirik Gs skulder sendte den over streken. De neste minuttene kombinerte vi fint og spilte oss rett igjennom Hemings forsvar. 3. gang alene med keeper satte vi 3-0 (Kristoffer) og før det var gått 17. min av omgangen stod det 4-0 da Vegar ble frispilt. Hemings midtstopper fikk så marsjordre etter å ha tatt Vegar som bakerste mann. De siste 25 minuttene ble en transportetappe med Heming som prøvde tappert å få en redusering og vi som lagde den ene store sjansen etter den andre. Med slitne bein på begge lag var den individuelle innsatsen et godt stykke over den kollektive kvaliteten og frem og tilbake føltes nok dobbelt så langt for de fleste.

En god start i en spillemessig jevnspilt kamp der vi vel viste hvorfor vi tar flere poeng enn Heming. 3 poeng og 4 plussmål er sterkt mot et lag som kan skade de fleste i denne avdelinga også.

06.08.2014