Så kom tapet på Frogner stadion med 1-0 mot Høybråten Stovner

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2015

Fagerborg taper for første gang siden april 2012 en hjemmekamp på Frogner stadion. H/S fikk sin ene sjanse 10 min før slutt da dommeren så en eller annen forseelse i vår 16 og dømte et meget billig straffe. Vi hadde mer en nok sjanser til å vinne kampen komfortabelt, men setter ikke sjansene og da blir man til slutt straffet.

Fagerborgs lag: Jakob- Lars J, Andreas M, Mads, Vedran- Andres, Andreas S, Eirik B- Vegard, Lars K, Wold. Innbyttere: Markus, Preben og Tor.

Mannefall og 7 nye mann i 11 elvern. Nå er det jo svært sjeldent at gutta trener fotball sammen mer enn et fåtall ganger i måneden så relasjoner mellom spillerene skulle være lite påvirket med såpass mange rokkeringer. Vi setter H/s under trøkk, men de ligger lavt og vi skaper lite mot dem selv med overlegen fysikk. Pasningene blir rett og slett for dårlige. Etter ca 20 min kom den store sjansen., Lars k blir spilt fri og alene med keeper velger han å kjippe 5 meter fra ham og avslutningen går rett i hendene som et pent og pyntelig tilbakespill. Rett etter er Vegard igjennom, men får 2 hender i ryggen og avslutningen går over. Der ble vi snytt for et soleklart straffe. Først etter vannepausen midtveis kom h/S over midten med mer enn 2 mann og de siste 15 gav vi fra oss initiativet uten at H/S vel skapte mer enn en farlighet.

I 2. omgang trøkker vi på og får mange sjanser etter hvert, men klarer da ikke å score. En i stanga fra Kise og noen store til. Det spillemessige overtaket gav oss ikke nok og bevegelsene foran blir for dårlige og anonyme. Igjen ser vi hvor sårbare vi blir når Lars ikke setter sjansene. 10 min før slutt får bortelaget en gavepakke, muligens dømmer han hands da ballen traffer bryst/hand inne i feltet i en klynge. Billig var det, men bortelaget bukker og takker og 1-0 holdt for å slå oss. Uten å ha skapt en sjanse på 90 minutter.

Den maskinmessige kvaliteten vi har hatt lenge er nå rensket bort og vi fremstår som et solid 4. div lag uten lidenskap og en intens vilje til å vinne situasjoner, baller og kamper. H/S var et vesentlig bedre og mer organisert lag enn Holmlia, men vi var likevel klart bedre og er igjen totalt overlegne i sjansestatistikken. Vi prøver, og i og med at vi skaper såpass mange sjanser gjøres det også en del rett. Defensivt klarer en helt ny bakre 4er å holde motstanderlaget på god avstand. Likevel, med tilfeldig innsats (trening/kamp)over lengre tid blir vi nå straffet- det blir man alltid til slutt. Andres var god og en halvtrent Bakka i 1. omgang dominerer, resten jobber bra men det er fortsatt et stykke fra å være bare deltakere til å virkelig påvirke kampresultat.

10.06.2014