Poengdeling for Fagerborg 2 i 6. serierunde

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2015

Fagerborg 2 sleit seg til poengdeling mot Hauketo. Greit nok etter en forholdsvis jevnspilt kamp der begge lagene hadde sine perioder der de var best. Fagerborg et litt større trøkk i 1. omgang med flest sjanser, men det var Hauketo som ledet 1-0 til pause. De første 20 av 2. omgang presset hjemmelagte på og Lars K headet inn utlikning. I siste del tok Hauketo over igjen og brente store sjanser før Fagerborg avsluttet med 10 mann igjen (Christer 2 gule) og stangskudd minutter før slutt.

Fagerborgs lag: Sindre- Mads F, Ole M, Lars K, Martin- Christer, Særsland, Albert- Carl, Kim G, Preben. 2. omgang: Jonas og Henrik.

Vi stiller igjen et godt lag, men der mange er tilbake etter kortere og lengre avbrekk av ulike kategorier. Det bildet preget kampen. Vi leverer en veldig ujevn kamp, henger ikke helt sammen som lag samtidig som de enkeltes kvaliteter kommer frem innimellom. Hauketo var absolutt et lag som vi skulle ha satt på plass, men vi setter ikke sjansene i 1. omgang og klarer ikke å ha stort nok kollektivt trøkk til å presse inn et par mål.

2. omgang litt det samme. Mange gode muligheter for overganger og en del gode sjanser. Etter utlikning tar Hauketo over igjen og bare en stødig Sindre i mål hindrer baklengs. Christer får marsjordre 12 min før slutt, men vi er likevel nærmest 3 poeng på slutten da Preben setter en retur i stanga og Lars muligens blir snytt for straffe. Som øvingsarena er dette god trening for folk som ønsker å spille på 1. laget. Det må ytes her også og nivået i 5. div har vist seg å være ganske mange hakk opp fra det 6.div nivået som var i fjor.

Sindre, Ole M og Lars veldig stødige og full kontroll. Unggutta Christer, Særsland, Mads og Martin har alle ferdighetene offensivt, men mangler kampform, pust og beveger seg ikke tidlig og aggressivt nok inn i situasjoner defensivt (sikkert mest pga pust), dvs ofte litt sent ute inn i de riktige rommene. Det igjen fører til at vi ikke får satt press høyere oppe (typisk på feilvendte spillere) og hele laget må da forflyttes hjemover på banen. Preben er på gang og ikke langt unna, mens Kim sliter med at mye blir nesten godt nok. Sikkert også pga manglende kontinuitet på treninger og halvskade som ikke blir bra. Jonas viser offensive kvaliteter i den omgangen han spiller, men litt feilplassert defensivt i soneforsvar.

30.05.2014