Ny seier til Fagerborg 2 i 5. div med 3-0 mot VIF 3

Postet av Fagerborg Ballklub den 28. Apr 2015

Fagerborg 2 spilte seg til en ny seier i 5.div med 3-0 over Vålerenga 3 på Marienlyst torsdag. Igjen kunne vi stille et godt lag og kampen sett under ett var seieren fullt fortjent. Litt mindre trøkk og sus i frasparket sammenlignet med sist kamp, men jevnt over holdt Fagerborg 2 et bra tempo på spillet, spilte god og kontrollert fotball mot et lag som var en god del bedre trent enn sist ukes motstander.

Fagerborgs lag: Sindre- Martin, Marcus, Ole M, Vedran- Chister, Andreas S, Kristoffer- Tor, Kim G, Preben. 2. omgang: Albert og Severin.

2 "party-kamper" på rad er alltid vanskelig å få til. Vi klarer ikke helt å få til taktikken fra start. Litt manglende aggresjon og tempo bidro til det. Likevel 2 bra lag som var ganske kompakte og strukturerte gjorde at det ble en del spill uten store sjanser de første 20 min. VIF fikk den første store sjansen, men marginene var med hjemmelaget og ballen spratt på rett side av streken etter å ha vært innom tverleggern. Minutter senere stod det 1-0 til hjemmelaget da Christer sendte en heading i mål etter innlegg fra Preben. Mål på første sjanse var bra. Gradvis tok Fagerborg over banespillet med mange trekk i laget. Christer drar seg igjennom igjen, men denne gangen gikk avslutningen i treverket og ut. 10 min før pause doblet Preben med en klinisk avslutning fra 20 meter på en retur fra corner. 2-0 til pause og god kontroll mot et bortelag som hadde adskillig mer å by på enn Skeid 2.

2. omgang ble mer av det samme som i første bortsett fra at forskjellen på lagene ble mer og mer synlig utover i omgangen. God kontroll bakover (bortsett fra et par glipper der treverket og Sindre rydder opp), med bra kontrollert balltempo fremover der vi veksler mellom å rulle ball og å utfordre i lengderetning. Mange trekk i laget og ro med ball var en markant forskjell fra A-lagets kamp på tirsdag. Kim lagde 3-0 etter 70 min og på slutten kunne vi vel fort ha fått 4 og 5-0 uten at det hadde vært alt for flatterende. Det jobbes jevnt og bra av et homogent lag som vil noe. Mye god fotball der vi er flinke til å ha bevegelser som frigir rom for andre, slipper stort sett ball raskt og riktig og veldig god matchtrening for de involverte. Måtte det fortsette!