17.05.06 - Ny 1-0 seier i 3. div ble innkassert 15. mai hjemme på Tørteberg.

Postet av Fagerborg Ballklub den 17. Mai 2006

Etter en lengre ammetåkeperiode og dårlig tid får vi forsøke å vedlikeholde nettsiden vår igjen. Hva er vel da bedre enn å referere vår andre seier for sesongen som kom i lokaloppgjøret mot Frigg. Målet kom etter ca 25 min i 1. omgang (Carl) og stod seg helt ut kampen.

Fagerborgs lag: Håkon, Ragnar Åsmund André Roger, Eirik W Stig Eirik U, Geir Carl Arne. Innbyttere: Harald, Tobias og Andreas.

Forberedelsene til kampen var igjen preget av forfall og nye rokkeringer på lagoppstillingen. Vi klarte dog å komponere et bra lag til slutt og var optimistiske før kampen. Vi startet i en offensiv 4-3-3 formasjon med høyt press. Det viste seg dog å være litt vell strevsomt mot et godt trenet og ballsikkert Frigglag. Frigg på sin side var like offensive og startet med 3 bak og 5 mann på midten. Dette gav oss store rom fremover og Frigg var hele tiden i overtall på midten. Den første halvtimen var dermed preget av hawai-fotball og mye halvsjanser. Målet til Carl kom etter ca 25 min der han gjør det meste på egenhånd. Han mottar ballen på 20 meter, vinner en duell mot 2 Friggspillere og klinker ballen i nota. Dagens prestasjon. Resten av omgangen sliter vi med å få tak i ballen og Frigg spiller seg hele tiden lett igjennom midtbaneleddet vårt.

Til 2. omgang justerer vi presset til lavt samtidig som Harald kommer inn med bra løpsstyrke på midtbanen. Vi klarer dermed å bli mer kompakte og Frigg blir tvunget til å gå mer sidelengs med ball enn fremover. Frigg styrer spillet og har klart mest ballen. Men bortsett fra en glipp (gjennomløping og lobb over mål) er vi veldig trygge bakover. Vi skaper også noen meget feite sjanser på overganger dog uten å lykkes med å putte et til. Til slutt vinner vi 1-0 etter iherdig defensiv jobbing.

Det positive er selvsagt at vi plukker 3 nye poeng (med et lag ute av form), holder nullen igjen og det at alle jobber hardt for å klare dette. Spillemessig har vi fortsatt åpenbart mye å gå på. Vi trenger nok fortsatt mer tid på å få både spillere og laget i form. Men i løpet av et par uker har vi antakelig 3-4 mann til på plass og de som nettopp er tilbake fra skade har fått litt tid til å trene seg opp igjen. Da bør vi bli bra spillemessig også!