15.04.07 - Reisebrev fra Danmark (fra Nugattiboy)

Postet av Fagerborg Ballklub den 15. Apr 2007

Stor fest da Fagerborg atter innvaderer Taars sine gater. Det er ingenting som stopper de gode fagerborggutta som har støtteapparatet Sverre, Vidar, Arne, Rune og Kenneth i front. Flere av spillerne på laget hadde ikke sett Sverre før, men da vi kom på danskebåten var han som vanlig på plass!

Treningsleiren startet som vanlig med at Sverre, med Daniel som kartleser kjørte seg bort med alle bagene i bilen. De kom seg heldigvis frem til slutt, selv om Daniel har en tendens til å komme en eller to dager for sent hjem fra Danmark slik som sist han forsvant en lørdagskveld.

Vi startet med en knallfin og lett totimersøkt på sommergrønt gress kl. 10 fredag. Våryre sklitaklinger kom fra alle nordlendinger som ikke har vært så langt sør på kartet før!

Fredag ettermiddag var det hjemmekamp i Taars mot sørlandslaget Søgne. De kom med hevet hode og gikk med halen mellom beina. Fagerborg vant 1-0 i en ok gjennomført kamp hvor flere av gutta kunne vist mer innsats, men som vi likevel styrte bra. Forsvaret var bunnsolid og med litt løping fra midten og spissene ble det en knallscoring av Medji som fastsatte sluttresultatet. Målet kom allerede i 1. omgang etter et kjemperaid av evigunge nysignerte Frode som la tilbake til medji på 5- meteren. LETT!

Fredag kveld gikk med til beat for beat og nytt på nytt på NRK (svikter aldri), og et beinhardt og vanskelig fotballquiz fra Frode (hans hjemmeside: www.fotballen.eu). esultatene etter quiz er ikke offentliggjort for pressen, men de fleste spørsmålene handlet om tidlig 1900 fotball, så det er klart at Ragnar og Magnus hadde en STOR fordel med sin høye alder!

Lørdag var det trening igjen kl. 10 med Arnes oppvarming og fin formasjonstrening, før vi i skrivende stund lader opp til bortekamp mot et nytt 3. div lag fra sørlandet!

Laget mot Søgne fredag: Jakob - Ragnar, Magnus, Rune, Andreas - Bakka, Trygve, Medji, Rune K - Carl, Frode

Laget som skal banke til lørdag: Stefan - Roger, Daniel, Trygve, Eirik - Michelle, Rune K(Bakka i 2. omg), Espen, Pål - Carl (Frode i 2. omg), Svein Ivar.