25.04.07 - Poengdeling i seriepremieren i 4. div hjemme mot KFUM 2

Postet av Fagerborg Ballklub den 25. Apr 2007

I en jevnspilt og god kamp ble det poengdeling 1-1 mellom 2. lagene til Fagerborg og KFUM. Kampen ble spilt  et godt tempo i 90 minutter der begge lag jagde en 3 poenger.Det ble vist bedre og mer strukturet fotball denne kvelden enn da 3. div hadde sesongpremiere kvelden før.

fagerborslag: Alex- Ragnar, Daniel, Erik, Eirik U- Michel, Mejid, André, Pål- Magnus H, Kristian G. Innbyttere: Espen og Roger.

KFUM stilte som ventet med et godt lag og hadde nok forventet å få forholdsvis lett match mot fagerborgs rekrutter. Det var imidlertid Fagerborg som kom best i gang med en stor sjanse allerede etter 3 min da Magnus ble spilt igjennom. Desverre ble avslutningen litt for urolig og gikk ballen bredt for mål. KFUM fikk noen brudd pga av slurvete oppspill men de hadde ikke produsert noe før de fikk målet sitt etter 15 min etter en grov forsvarstabbe. 7 min senere stod det 1-1 i målprotokollen da Kristian ble spilt igjennom og scorte sikkert etter å ha parkert forsvaret. Resten av omgangen var jevnspilt med en del nesten mulighter til begge lag- men stort sett var det trygt bakover.

KFUM startet 2. omgang i et høyere tempo som vi ble med på. Omgangen ble jevn, tøff og velspilt med mange angrep til begge lag. KFUM fikk sin store sjanse 10 min før slutt da ballen traff stanga. Vi skulle ha plukket 3 poengeren da Magnus sendte ballen i tverleggern 2 min før slutt. Alt i alt hadde vel vi de fleste store mulighetene og en liten skuffelse at vi ikke vant. Men prestasjonen var god og med det samme innsatsen og viljen fremover i 4. div blir det topp 3.