24.05.07 - Nytt ufortjent tap i 3.div borte mot bunnlaget Øvrevoll

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2007

Nok en gang vipper marginene i vår disfavør etter en kamp der vi innimellom spiller ball i hatt med Øvrevoll. Bortsett fra de siste 15 min av 1. omgang er vi klart bedre enn hjemmelaget. Vi får feilaktig annulert et tidlig mål for offside, 2 baller i tverleggern, blåser ballen over mål alene med keeper på 5 metern og Øvrevoll scorer på de 2 eneste mulighetene de har i 2. omgang.

Fagerborgs lag: Alex- Andreas, Espen, André, Trygve- Thomas, Bakka, Mejid, Rune K, Svein Ivar. Innbytter: Michell.

Vi starter friskt med å rulle opp det ene angrepet etter det andre de første 5 min. Ballen går hurtig fra mann til mann. Og vi setter stadig vekk press på Øvrevolls venstre side. Etter 7 min legger Meijid en stikker i bakrommet der Thomas kommer og putter den i mål. Øvrevoll kan ikke gjøre noe annet enn å rope offside og linjedommeren adlød lovlig seint. En tvilsomt annulert offside. De neste 10 min skaper vi flere meget gode muligheter. Et corner setter vi i tverleggern, noen minutter etter er vi alene med keeper på 5 metern, men symptomatisk for et bunnlag blir ballen blåst metere over mål. Etter en halvtime slutter bevegelsene, pasningene sitter ikke lenger og dermed tar Øvrevoll over. De siste 15 min av 1. omgang er vi skikkelig dårlige og inviterer Øvrevoll til å skape sjanser.

I hele 2. omgang hever vi oss og triller vi ball mellom Øvrevollspillerne. Midtbanen vår styrer kampen og vi kommer stadig vekk på gode overganger, men fra 30 metern og inn blir det for urytmisk og lett og vi klarer ikke å skape de store sjansene. Etter et kvarter får så Øvrevoll 1-0 målet. Et brudd høyt oppe i banen når laget er på vei ut, 2 midtbanespillere som ble litt for slappe i akkurat det presset, en lang ball mot forsvaret som ikke falt tidlig nok, tapt duell, keeper på bærtur og 1-0 til Øvrevoll. Etter feil på feil blir vi brutalt straffet. Vi kjører på videre og presser hjemmelaget bakover. Svein Ivar scorer et flott mål via stanga 10 min senere. Vi presser på videre for å få seiersmålet. 7-8 min før slutt er det Øvrevoll som setter seiersmålet. En lang ball opp på spiss blir tatt ned, istedet for å stå opp på ham får han snudd seg og tredd en ball igjennom, ny tapt duell og ballen i nota. 2 min på overtid er Carl igjennom men lobben går over både keeper og målet og dermd det 4 tapet på 5 kamper i årets 3. div.

Poenghøstinga er så langt trøstesløs, men spillemessig var dette ikke dårlig. Desverre blir vi straffet brutalt for feilene bakover, midtbanen vinner vi fullstedning men vi klarer ikke å bruke dette overtaket til å skape trøkk inni boksen. Fra 30 meter og inn til motstanderens mål blir det ikke godt nok og vi har så langt lagd 4 mål på 5 kamper.

BB: 17 år gamle Mejid på sentral midtbane.