30.05.07 - Ny seier i 4. div tirsdag kveld

Postet av Fagerborg Ballklub den 30. Mai 2007

4. div fikk en ny fortjent 3-1 seier tirsdag kveld mot Tåsen. Kamper ble vel aldri fartsfylt eller av det intense slaget. Men i motsetning til 3.div ble det scoret 3 mål og skapt en haug med sjanser.

Fagerborgs lag: Steffan- Rune, Daniel, Kenneth B, Roger O- Åsmund, Ragnar, Eirik U- Mads, Kim, Espen. Innbyttere: Jon Inge, Ronny.

1. omgang ble spilt i et moderat tempo med medvind. Vi hadde en del bra tilløp med lange baller ut på vingene. Vinden gjorde dog at en del av de perfekte kalibrerte oppspillene ble litt lange for lange. Målet kom på et frispark fra 20 meter. Skuddet fra Ragnar, lavt i keeperhjørnet, var så hardt at målmannen ikke engang rakk å leé på stortoa. 1-0 til pause.

2. omgang åpnet med en kjempesjanse allerede etter 1 min. Desverre kom Espen litt for nærme keeper før han bestemte seg for å avslutte. Bare minuttet senere stod det likevel 2- 0 da Ronny vant en hodeduell i feltet og ballen dalte ned i lengste hjørnet. Tåsen fikk trøstemålet sitt midtveis i omgangen etter forsvarsrot etter et utspill fra vår egen 5meter. 10 min før slutt la Ronny på til 3-1 etter et corner. Innimellom dette hadde vi produsert 12-15 offsider, en god del nesten mulighter men litt problemer med å stokke beina i avgørende øyeblikk ble det bare 3 mål.