07.08.07 - Høstsesongen startet med 1 poeng med 0-0 borte mot Årvoll

Postet av Fagerborg Ballklub den 7. Aug 2007

Som vanlig ble kampen mot Årvoll tett og jevnspilt. Årvoll startet klart best i begge omgangene mens Fagerborg avsluttet begge omgangene best og vi var svært så nærme med å få med oss 3 poeng etter kampens største sjanse 7 min før slutt.

Fagerborgs lag: Alex- Rune S, Magnus, Kenneth, Espen M- Mejid, Eirik B, Erik V, Rune K- Frode, Christian F. Innbyttere: Espen J, Andreas og Michel.

Årvoll startet kampen best med en rekke farlige døballer. Årvolls døballspesialist slo harde og presise innlegg og frispark som satte oss under stort press. Fagerborg sleit fælt med avklaringene og med å flytte beina raskt nok i presset. Vi var heldige som slapp med nullen de første 20-25 min av 1. omgang da Årvoll hadde 2 i tverleggern. Det siste kvarteret tok vi over spillet, presset Årvoll bakover og skapte noen halvsjanser samt et par store muligheter som med litt større presisjon og besluttsomhet kunne ha gitt en bedre skjebne.

2. omgang startet med det samme presset fra Årvoll dog uten at de klarte å skape noen sjanser ut av det. Men denne gangen gikk det bare 10 min før vi hadde tatt over. Utover i omgangen spiller vi oss til en rekke gode muligheter for gjennomløpinger men vi fortsetter med å slite med både presisjon i gjennomspill og kraft i de avgjørende løpene. 7 min før slutt får vi dog kampens største sjanse. Andreas blir spilt igjennom, alene med keeper lobber han den over han men desverres treffer den tverleggern. På slutten har vi trøkket og vi kommer til en rekke overtallssituasjoner på høyrekanten men innlegg og avslutninger blir av det puslete slaget. Helt på tampen får Årvoll den siste muligheten på en ny cornersituasjon men det ender da til slutt 0-0.

Fysisk holder vi kampen ut i varmen. Makstempoet vårt i kampen er fortsatt for lavt men i forhold til århundreds mest begredelige, trøstesløse og fæle vårsesong ser vi mer ut som et lag som har trent litt og som henger sammen. Litt moro å se på Årvolls hjemmeside at de synes vi er et fysisk lag. Vi vinner de fleste duellene men alt for ofte fikk Årvoll billige frispark etter tapte dueller og med iherdig dømming fra deres støtteapparat. Kampen ble til og med stoppet et øyeblikk da Årvolls trener ønsket å oppdatere dommeren på antall frispark og gule kort. Det skal vist være en linjær sammenheng her (se forøvrig statistikken på Årvolls hjemmeside).

Forsvaret begynte nølende men spilte seg stort opp. I 2. omgang var det god rytme i støting og sikring, samt at Årvoll var sjanseløse i duellspillet. Midtbanen jobbet som vanlig iherdig, men vi mangler fortsatt de gode offensive løpene som skaper åpninger og kaos i motstander forsvaret. Angrepet jobber forsåvidt også bra men vi har en del å gå på i samhandlinga med midtbane, besluttsomhet i gjennomløpingene og unngå å gå i offside.