13.10.07 - Med 3-1 over Gruner i siste kamp vant Fagerborg høsttabellen.

Postet av Fagerborg Ballklub den 13. Okt 2007

I en sløv og rotete kamp med 2 lag delvis i stabilt sideleie var det Fagerborg som tross alt ville mest og vant fortjent tilslutt 3-1. Avdelingsvinner Gruner hadde vel alt begynt å konsentrere seg om kvalik og Fagerborg tok vel ut akkurat nok til å vinne kampen greit til tross for at vi leverer en av de sløveste opptredene i høst. Frode Marki scorer alle 3 målene og blir dermed toppscorer i avdelingen (ikke verst for en fremadstormende 37 åring) og Fagerborg når dermed målet om å vinne høsttabellen. Fasiten for årets poenfangst ble 7 poeng på 11 vårkamper og 25 poeng på 11 høstkamper...

Fagerborgs lag: Alex- Rune K, Magnus, Rune S, Andreas- Eirik, Espen, Atle, Mejid- Frode, Magnus H. Innbyttere: Kenneth B, Aleksander.

Bortsett fra at vi vinner høsttabellen (sannsynligvis et større poeng for oss en avdelingsvinner Gruner), Frode blir toppscorer i avdelinga, ingen tryer undertegnede med årets mål (ikke minst :)) og at vi vinner fullt fortjent 3-1 var det lite å glede seg over for de trofaste (ca 15 stk) tilskuerene til begge lagene. Vi produserer igjen en drøss med sjanser mot et nonchalant bortelag. Skulle ha drept kampen i første omgang og pyntet kraftig på målstatistikken vår i andre. Det gjorde vi ikke, da det var for få som gadd å bruke mer kalorier enn akkurat nødvendig for å vinne kampen.

Gruner mistet en mann (stilte uten reserver) med skade etter 30 min, og en mann til 10 min før slutt. De viste innimellom at de har gode ballspillere og at de har nok spisskompetanse i laget til å kunne gi Skjetten kamp i kvalikken (dersom de er motiverte). De vinner avdelinga til slutt suverent etter å ha levert jevnt gode resultater i 22 kamper (det er visst det som teller) og vi kan ikke annet enn gratulere!

Vi selv har vært gjennom en snuoperasjon som det står respekt. 95 % av alle lag som hadde stått med 8 poeng etter 13 kamper (med 9 kamper igjen og 1-11 i den 13. kampen) ville ha rykket ned. Vi har deretter tatt 8 seiere på 9 kamper, knapt sluppet inn spillemål (4), vunnet suverent de fleste av disse kampene og vært i en annen klasse enn motstanderne. Forhåpentligvis klarer vi å ta med oss dette trøkket inn i vinterhalvåret og en ny sesong i 2008!