28.04.08 - Med 4-0 over Skeid 2 har Fagerborg fått en solid start på årets 3.div.

Postet av Fagerborg Ballklub den 28. Apr 2008

Med de aller fleste veteranene ute var det unngutta som tok ansvar og løp til slutt proffene fra Skeid i senk. Det stod 1-0 etter 1. omgang etter en solid jobbeinnsats. Det ble tidlig 2-0 i 2. omgang og på slutten av kampen ble spikeren satt ettertrykkelig med det 3. og 4. målet.

Alex- Tommy, Andreas, Christian, Nedvin- Eirik B, Alf, Trond, Atle, Pål- Carl. Innbytter: Kirjan.

Som ventet møtte Fagerborg denne kvelden et ballbesittende, ungt og godt trent Skeid lag. Vi la oss dypt i en 4-5-1 formasjon mot en antatt sterk motstander. Det skulle raskt vise seg at vi var fullt på høyde løpsmessig. Med gjenntatte ballvinninger høyt i banen kom vi jevnt og trutt til gode sjanser og det var ikke ufortjent at vi gikk opp til 1-0 på en døballsituasjon. Det var en av de nye unggutta: Tommy som fikk æren av å sette pannebrasken til den. 1. omgang endte med det ene målet til hjemmelaget.

2. omgang var bare 3 min gammel da Carl fikk satt 2-0 målet etter en stor keepertabbe av bortlaget. De neste 30 min trillet Skeid mye ball uten å skape noen sjanser på et meget hardtjobbende og disiplinert Fagerborglag. På overgangene var vi vasse men det skulle drøye helt til 4 min før slutt at spikeren ble satt i Skeid skuta da Trond vente bort forsvaret med et hælspark før ballen ble trillet i langhjørnet. Carl fikk æren av å sette 4-0 i åpent mål 2 min senere etter at Nedvin hadde vunnet ballen fra en forsvarer høyt i banen.

Dagens beholdning var den disiplinerte jobbinga der alle fulgte lojalt opp slagplanen. Med forholdsvis lite fysikk i laget klarte vi å kompensere med løpsstyrke og iver. Det kommer man langt med i 3. div. Med 4 poeng på de 2 første kampene har vi kommet godt i gang med årets sesong- og det er jo litt gøy da med tanke på alle forhåndstipsene fra "ekspertene" der ute som har dømt oss nord og ned.