10.06.08 - Nytt stortap hjemme mot Oslo City 1-6.

Postet av Fagerborg Ballklub den 10. Jun 2008

Til tross for at vi hevet oss mange hakk fra forrige kamp mot Gruner, ble det et nytt styggt tap. Vi hang med i en time og var nærme utlikning til 2-2 et stykke inn i 2. omgang. Men på slutten ble vi straffet for store forsvarsfeil. 4 av Oslos citys mål kom i den kategorien,

Fagerborgs lag: Alex- Philip, Andreas, Christian, Nedvin- Chris, Bjørn, Espen, Trond, Jounes- Carl. Innbytter: Mads.

Ny kamp og nytt forsvar. Oslo City starter best og brenner et par store sjanser. Vi kommer dog med i kampen ganske raskt og Espen setter blant annet et overlegg i tverleggern. Oslo City går opp i 1-0 etter et kvarter etter først en dårlig klarering og så passivt keeperspill. Et høyst unødvendig mål. Etter dette henger vi godt med, vi har noen skikkelig fete sjanser. Blant annet en trippelsjanse der Oslo city redder på streken 2 ganger. Etter 35 min går så Oslo City opp i 2-0 på et frispark etter at vi rotet det til igjen. Omgangen ender med noen nye store sjanser for oss på døballer. Alt i alt ble vel ballen klarert på Oslo citys målstrek 4 ganger. Men et topplag scorer på sine sjanser og et bunnlag sliter gjerne med omsetningen.

Vi reduserer 5 min ut i 2. omgang med Carl og er virkelig med det neste kvarteret. Istedet for en utlikning får Oslo City sitt 3. mål på en kontring etter 20. min etter et nytt unødvendig balltap mens vi er på vei fremover. De siste 25 min blir det skikkelig hawaifotball og vi forærer gjestene ennå 3 nye mål. Dermed ble det igjen stygge tall- selv med en innsats som var mange hakk bedre enn sist "møkkakamp".

Etter 4 strake tap, en uendelighet av skader på nøkkelspillere og studenter som reiser hjem til mamma for sommeren, synker vi som en stein mot tabellbunnen. Det positive er at nå er i hvertfall den nye marienlyst banen klar for spill. Dvs at vi kan flytte treningene fra potetåkeren til en ny flott kunstgressbane. Med samling i bunn er vi der kritikerne spådde oss- så fremover er det bare hard jobbing som duger.

Oslo city fremstod som et fysisk robust lag som dro til i duellspillet. De var først og fremst gode i overgangsspillet der de kom med mange folk i høyt tempo. Til tross for enkelte svakheter (struktur, keeper) var det nok det beste laget vi har møtt i år. Det sier dog en del om nivået i vår avdeling at de har 8 strake seiere.