30.10.08 - Utover høsten og vinteren...

Postet av Fagerborg Ballklub den 30. Okt 2008

Oppstart av høstens treninger starter mandag 3. nov kl1900 på tørteberg. Vi fortsetter mandagene og onsdagene kl 1900 så lenge forholdene tillater det. Se under for mer info.

Treninger frem til jul:

Mandag og onsdag kl 1900 på tørteberg.

Etter jul trener vi 2 ganger i uka på NIH og vi skal prøve å få en innendørstrening i tillegg. Selv med nedrykk (dersom ikke Groruddalen trekker laget sitt OG KFUM rykker opp OG feks Follo går konk - de har vært i skifteretten alt i høst) opprettholder vi dermed det sportslige tilbudet med optimale baneforhold. I 2009 satser vi som et 3. div lag for direkte opprykk til 3. div i 2010. Vi kommer også til å barbere utgiftene dvs at egenandel (treningskont + dugnad) til spillerne skal ned med 2-3000 kr pr hode. Det blir Danmarkstur i april, treninger og kamper på Marienlyst og forhåpentligvis skitur i jan/feb.

Vi begynner nå å jobbe med spillere og ønsker beskjed om deres status. Hvem fortsetter hos oss og hvem vil videre. Ved sesongoppstart i januar skal alt være på plass og da vil hovedfokus være å lage et bedre lag enn i år og dermed vinne fotballkamper. Vi satser på å ha treningskamper primært mot 3. div lag.

De fleste av dere vil i disse dager får purringer på betalinger. Betalingsfrist er 15. nov og alt må være betalt før evnt overganger til andre klubber. Dere som ønsker å jobbe dugnad i stedet for å betale kan melde dere på den 21. og/eller 28. nov og 12. desember. Det blir første mann til mølla da det er begrenset med plasser. Vi håper dere gjør opp asap slik at vi kan starte 2009 med blanke ark og hovedfokus på det sportslige.

Avslutningsfesten med kåringer, loddsalg og morro blir fredag 7, november på Frigghuset. Fotballturneringen starter kl. 1700. Vi er avhengig av påmld for å kunne bestille mat. Fint om dere melder dere på i god tid og ikke først et par timer før festen starter. Sprudlevann til eget konsum med dere ordne selv.