17.09 - Ski - Fagerborg2 3-4 (2-1)

Postet av Fagerborg Ballklub den 17. Sep 2009

Fagerborgrekruttene cruiser videre og har for allvor funnet tilbake til klubbens tradisjonsrike høstform!  Etter nok en knalltøff uke med forfall, skader, sykdom og jobb klarte vi til slutt å skrape sammen 11 mann som var villig til å ofre torsdagskvelden for en hyggetur ut til Ski idrettspark. Etter en fantastisk høstsesong med 5 seiere på 6 kamper er det tydelig en beinhard kamp om å spille seg inn i første 11ern.

Eirik Utstumo har tråkket rundt i Ski IL´s gule drakter siden puttealderen og fikk derfor ansvaret med å lede laget i denne viktige 6-poengskampen om 5. og 6.plassen i 5.divisjon avdeling 02 Oslo. Ønsket om å sette moderklubben på plass var sterkt og innsatsen var det intet å utsette på hos noen i Fagerborgrekkene. Kvaliteten sto dog ikke i stil og dette ble langt i fra det beste vi har prestert i år. Mange ballmiss og mye slurv preget begge omgangene, men heldigvis var ikke hjemmelaget mye bedre.

Totalt sett var nok Ski det beste laget, men med en sprudlende sprek Mads Claudi (med sesongdebut i dag) på den ene kanten og hurtigtoget Kristian Grimsby på den andre var vi farlig frempå en rekke ganger. I tillegg var vi for en gang skyld effektive og tok godt vare på de sjansene vi fikk. Hjemmelaget ledet både 2-1 og 3-2, men vi kom tilbake begge gangene og i kampens sluttminutter avgjorde Grimsby iskaldt alene med keeper til 4-3. Før det hadde Claudi utliknet to ganger, den første en riktig perle fra 15 meter klistret opp i lengste kryss.

Med til historen hører det at nevnte Grimsby hadde reservert plass på sørlandstoget med avgang fra Oslo S 22.47, så da kampen ble utsatt noen minutter grunnet at lyset gikk, måtte kampen forlates av 2 mann 5 minutter før full tid (ca 22.20). Fagerborg avsluttet dermed det hele med 9 mann, uten at hjemmelaget klarte å utnytte dette. Og rakk man toget - joda, med god margin! Matchvinneren var på plass på stasjonen flere sekunder før togavgangen:)