24.06 - KFUM3 - Fagerborg2 0-1 (0-0)

Postet av Fagerborg Ballklub den 25. Jun 2010

I den siste kampen før ferien var det endelig duket for en seier på fremmed gress for Fagerborgs fremadstormende rekrutter Etter en relativt svak innledning på vårsesongen (som dessverre er en mangeårig tradisjon i Fagerborg2) har ting heldigvis satt seg mer nærmere sommern og de tre siste kampene før ferien endte med 7 poeng.

KFUM er et av topplagene i avdelingen og det laget som ligger nærmest å henge på lederlaget Skeid. Men i returoppgjøret mot Fagerborg kom de til kort. Det var bortelaget fra Tørteberg som tok kommando fra start og styrte det meste av spillet. Hjemmelaget hadde lite å by på, men var farlige med sine bakromsballer på den tidligere Fagerborggutten Gerwin Quack. Etter hvert fikk flere av våre gutter kjenne på melkesyra og dermed fikk KFUMs gode tekniske spillere komme mer til sin rett på midten. De store sjansene haglet foran begge mål, uflaks og udyktighet gjorde sitt til at kampen sto målløs helt til det gjensto 5 minutter. Et flott oppspill på Bendik Baasland som rutinert fikk lagt igjen til Stig Etnestad på 16 meter - og den mannen lar man ikke utfolde seg upressa på den avstanden uten å måtte bite i det sure eplet. En iskald curl ned i keepers lengste hjørne og stormende jubel fra alle Fagerborgs supportere. Hjemmelaget prøvde å samle seg til en siste sluttspurt de resterende minuttene, men maktet aldri å sette ballen i nota.

Endelig en kamp der marginene er litt på vår side (etter mye stang ut i tidligere kamper). Kampen kunne helt klart ha bikket begge veier, begge lag hadde flere store sjanser til å sette flere mål, men denne gang viste vi oss å være best når det gjaldt som mest foran begge mål.