KICK-OFF uke 12 i Oslo ble gjennomført på lørdag 26. mars

Postet av Fagerborg Ballklub den 28. Mar 2011

Lørdag morgen startet vi med en treningsøkt på 90 min på Marienlyst. Defensiv organisering og avslutningstrening var tema. Etter en lunch på Heminghuset og spillermøte avsluttet vi det sportslige med en treningskamp mot Gruner. Kampen ble en varierende forestilling som vi til slutt taper 3-1. Første omgang var tilnærmet årsbeste der vi ruller opp det ene angrepet etter det andre. Vi vinner sjansestatistikken i første omgang med 8-1, Rundspiller til tider bortelaget men scorer bare 1 mål, noe som gav 1-0 i målprotokollen. 2. omgang var tilsvarende svak med slitne bein og fraværende hoder og vi blir da nærmest utspilt og taper til slutt 3-1.

Laget i kampen: Christian- Lars J, Andreas, Læff, Anton- Atle, Stig, Eirik, Otto- Lars og Dag. Innbyttere 2. omgang: Alex, Sindre, Vedran og Svein Helge.

Vi starter kampen meget bra. Stor aggresivitet, kvalitet i løp og pasninger og allerede det første minuttet telte vi 2 store 100 % sjanser mot bortelaget. Vi fortsetter å kjøre, vinner dueller, kommer rundt på begge kantene og vi gjennomfører til punkt og prikke "dagens tema" som var vending av spillet. Vi fortsetter å skape sjanser men scorer først etter 18 min på den 6. store sjansen vår. Vi burde ha puttet både 1 og 2 mål til før Gruner mot slutten av omgangen fikk lov til å låne ballen litt.

2. omgang var et omvendt speilbilde av første. Med lavere tempo og fraværende press på ballfører var det plutselig vi som var sent ute i alle situasjoner. Duellene ble tapt og Gruners individualister fikk både tid og rom til å boltre seg og få på plass selvtilliten. Midtveis i omgangen kom da også 3 kjappe baklengs og årets 2. tap var et faktum. Det var tydelig at vi ikke er trent for å kunne tåle 2 økter på en dag og kreftene holdt da bare i en omgang. Vi produserte ikke en eneste målsjanse i 2. omgang.

Første omgang viste dog at vi kan levere spill på bra 3. div nivå når samtlige er skjerpa, aggressiviteten er på topp og pasningene sitter. Den første halvtimen var årsbeste og vi var uheldige og udyktige som ikke ledet med 3 mål. 2. omgang illustrerer også meget godt hva som skjer når de fleste senker seg 10 %, ikke orker å presse kollektivt eller å gå på aggressive løp. Litt foruroligende også å se hvor veike vi fremstår i duellspillet når det butter litt og kreftene ikke helt er der. Robustheten i grunnspillet vårt må være der også når vi er slitne.

Uansett, var det en fin gjennomkjøring. Vi får noen svar nå da vi med stormskritt nærmer oss cupkvalikk og seriestart.