Pre-match info Lyn- Fagerborg

Postet av Fagerborg Ballklub den 29. Aug 2011

Tirsdag kveld er det duket for årets andre storkamp mot Lyn. I hjemmekampen var det Lyn som dro hjem seieren 3-2 med scoringer i siste sekund både i første og andre omgang. Siden den tid har vi gradvis vippet marginene over i vår favør og på de siste 3 kampene etter ferien har vi scoret hele 19 mål. Det er derfor en nøktern men optimistisk gjeng som drar til Frogner stadion.

Vi trener i kveld 2030 på Marienlyst og laget vil bli tatt ut etter den treninga. Slik det ser ut nå kommer det til å bli en rekke endringer i forhold til de siste kampene. Faste innslag som Eirik Bakka (drar nå til England og har spilt sin siste kamp for oss i år) og Stig Olufsen (manglende barnevakt?) er ute. Kveldens trening vil vise om Rune Kjønstad er klar igjen og kan bekle den ene midtstopperplassen.

Med Eirik sitt fravær mister vi mye løpskraft og sannsynligvis blir Vedran satt opp på midtbanen for å kompensere for dette. Litt uheldig at skader og fravær tvinger frem store endringer men samtidig vil andre få sjansen og vi får stresstesta troppen vår. Matematikken er jo ganske grei. Vi må vinne de 8 siste kampene for å kunne ha en realistisk sjanse til å kapre 2. plass i pulja. Det vil bare gå med mye vilje og fortsatt god flyt :).

Utfordringen er stor i morgen. Vi møter et godt trent lag på en stor bane som knapt har sluppet inn mål på hjemmebane. Vi må heve oss mange hakk for å få en ny seier. Likevel, vi satser først og fremst på en god opplevelse- og det får man jo bare med 3 poeng.