Seier 3-1 mot Grüner i 2. treningskamp

Postet av Fagerborg Ballklub den 2. Feb 2012

Det ble seier 3-1 mot Grüner i onsdagens treningskamp. Det ble en grei gjennomkjøring i en rotete og utstrukturert kamp. Tempoet var bra med god innsats selv om begge lagene viste mer innsats enn den store kvaliteten. Vi ledet 3-0 til pause men med 7 bytter til 2. omgang ble rotet enda større i 2. omgang og blir spillemessig overkjørt selv om hjemmelaget lagde svært få sjanser.

Fagerborgs lag: Ibrahim (fra Grüner)- Lars J, Erik, Andreas, Vedran- Sindre, Albert, Stig, Jimmi- Bendik, Lars. Innbyttere 2- omgang. Alex, Tor, Marius, Ole, Terje, Andrés, Frode.

Grüner lånte oss målmann- og han klarte seg bra. 1. omgang var forholdsvis jevnspilt. Grüner hadde ballen mest med skapte nada. Vi hadde mer sting og gradvis skapte vi mer sjanser. Lars putta 1-0 etter 20 min på straffe etter at Albert løp opp et tilbakspill og ble felt av keepern. Andreas putta 2-0 på et frsipark etter 35 min. Og Lars la på til 3-0 minutter senere. En omgang i godt tempo men med mye unødvendige balltap og slurvete pasninger.

7 bytter i pausen og vi hang dårlig sammen. Gode spillere som kommer inn men en del har dårlig kondis. Fryktelig mye balltap og løping i mellom ballsikre, kjappe og spinkle motstandere. Forsvaret holdt stannen og Grüner scorte bare et mål etter at en motstander fikk ta ballen ned på kassa og vendte bort 2 mann inne i feltet vårt. På slutten kom vi litt mer med fremover på banen og skapte noen store sjanser men det ble ikke flere mål.

Alt i alt en grei seier mot et lag som var et par hakk svakere enn Holmen. Tempomessig var det bra selv om innsatsen innimellom løp i fra (pasnings)ferdighetene.