Seier 4-1 borte mot Hasle Løren 2 etter en effektiv 2. omgang

Postet av Fagerborg Ballklub den 5. Jun 2012

Til tross for en rotete og svak 1. omgang har vi mer enn nok sjanser til å lede med et par mål. Likevel 0-0 ble til 2-0 etter 8 min av 2. omgangen. Hjemmelaget fikk presset inn et mål midtveis på en av deres få sjanser (til slutt selvmål av undertegnede) og fikk fornyet energi. På tampen scorte vi 2 til slik at 4-1 vel gav et riktig bilde av kampen. Mange faste borte fra 1. elvern. Til dels dårlig tempo og ingen god kamp fra vår side, samtidig som vi møter et litt bedre lag enn i de 2 siste kampene. Vi sliter oss dog til 3 nye poeng og fortsetter klatringen på tabellen.

Fagerborgs lag: Tom Eric- Erik, Ragnar, Mads, Alex- Trym, Vedran, Patrick, Lars J- Bendik, Lars K. Innbyttere: Frode, Andrés, Phat.

En lang forfallsliste med Andreas, Pål, Stig, Albert, Terje, Claudio og Andrés (på vei tilbake fra skade) fra vår vanlige første 11er. Vi hentet inn Patrick fra Fagerborg 4 (spilte 2.div for Nesodden i fjor) og Phatt var nye i troppen. Et litt vårslapt Fagerborglag lot Hasle Løren 2 komme best i gang. Vi manglet litt ekstra aggressivitet over hele linja og Hasle Løren (som var et bedre lag enn Sagene og Kurer?) spilte seg greit ut. Hjemmelaget yppet seg mest det første kvarteret og fikk den første sjansen. Gradvis tok Fagerborg over og den siste halvtimen av første omgang hadde vi nok 4-5 meget fete sjanser og noen flere nesten fete sjanser, men den litt vonde trenden med dårlig uttelling var tilbake. Første omgang endte dermed 0-0 og mye å ta tak i.

En lite fornøyd trener med konstant hjertebank lot høre fra seg i pausen, og vi bruker bare 8 min i 2. omgang på å putte 2 mål. Først ute var Lars J etter 4 min. En elegant vipp over backen sin før ballen føyk i nett-taket fra venstreslegga. Bendik setter 2-0 noen minutter senere like elegant og hjemmelaget virket knekt. Vi setter da ned tempoet og de neste 10 minuttene ble forholdsvis formålsløse og lite skjedde. Midtveis sender Hasle en lang ball i bakrom. Undertegnede når såvidt ballen først med pannebrasken med 2 Hasle spillere i hælene (en på ryggen). Tom Eric har kommet ut fra streken, men ikke helt opp i situasjonen og heading går forbi og ruller ned i hjørnet. Ja-ja, spiller man bare lenge nok (43 år) så måtte vel selvmålet komme før eller senere. Hjemmelaget fikk nå fornyet energi og de neste 20 min er kampen jevnere uten at Hasle egentlig klarer å skape noen sjanser. 5 min før slutt, stokker vi bena igjen og Bendik setter 3-1 etter frispilling av Lars. Et minutt etter setter vi 4-1 da Lars J blir frispilt i bakrom som så passer til Lars K som kan sette ballen i åpent mål. 3 poeng og 3 nye pluss mål ble da fasiten uten at vi vel imponerte den nøytrale tilskuer unødig.

Med mange bytter og varierende pasningskvalitet blandet med gryende vårslapphet, kryddret med slapp aggresivitet og varierende evne og vilje til å jobbe strukturert vinner vi til slutt 4-1 fordi vi tross alt hadde mer kvalitet og spisskompetanse enn motstanderen. De 2 neste kampene møter vi tøffere motstand med Lille Tøyen og overraskelseslaget Bøkeby som virkelig har kommet i flyten. Da må vi heve oss flere hakk.