Seier 4-3 borte mot Sagene

Postet av Fagerborg Ballklub den 19. Sep 2012

Endelig vant Fagerborg en jevn kamp igjen. Denne gangen var vi forholdsvis effektive og vant en tøff og jevnspilt kamp til tross for 3 baklengs. Sagene ledet 2-1 til pause etter en kjempetabbe 3 minutter før pause. Vi utliknet etter 15 min av 2. omgang og stort press. Sagene gikk så opp i 3-2 15 min før slutt. Utlikningen satte Mads inn på et direkte frispark 8 min før slutt. Suser i siden - og seiersmålet kom 3 min før slutt. Til tross for 5 min overtid og press fra hjemmelaget fikk vi med oss 3 poeng mot et Sagenelag som var flere hakk bedre enn i våroppgjøret.

Fagerborgs lag: Jakob- Erik, Andreas, Mads, Alex- Sindre, Vedran, Petter, Rune, Lars J- Lars K. Innbyttere: Ole, Frode.

Formasjonsendring, mye forfall men bra lag for det. Sagene begynte med høyt press uten at de dermed klarte å sette oss veldig under press. Mye dueller innledningsvis og tøffe tak. Hjemmelaget var robuste og farlige på døballer etter gode server. Den første store sjansen var det likevel vi som fikk. Lars heading gikk like over mål. Det skulle ble headingenes aften med hele 4 mål. Sagene fikk den første. En presis døball ble stanget i mål etter ca 15. min. Vi ble litt passive etter det men gradvis tok vi over initiativet. Utlikningen kom etter en halvtime. Presis innlegg fra Vedran på høyrekant ble headet kontant i mål av Lars K. Det resterende kvarteret av første omgnag presset vi Sagene bakover, men mot spillets gang var det hjemmelaget som tok ledelsen 3 min før pause på en stor tabbe.

Det første kvarteret fortsatte presset mot hjemmelagets mål. Utlikningen kom på en ny korner der Petter var sistemann- og heademål nr 3 i kampen. Vi slakket da opp på intensiteten og Sagene kom inn i kampen igjen. Det var derfor ikke helt ufortjent da de gikk opp i 3-2 15 min før slutt etter passivt forsvarspill inne i boksen vår. 8 min før slutt fikk vi frispark på 30 meter. Sagene satte ikke opp mur pga av den store avstanden- så Mads kunne enkelt dunke ballen i mål. Vi la så om til 2 på topp og jaget seiersmålet. 3 min før slutt kom Ole rundt på venstrekanten og innlegget ble headet i mål fra Lars K. Dommeren la til nesten 5 min tillegg så Sagene fikk god tid til å jage utlikning uten å lykkes. Vi klarte da, for første gang i år, å plukke med oss 3 poeng fra en jevnspilt kamp.

Mange spillere borte, men Rune stilte opp i siste liten og gjorde som vanlig mannsjobb.