Tap 4-0 mot Gjerdrum 1.april

Postet av Fagerborg Ballklub den 2. Apr 2013

Vi slipper inn 2 mål de siste 5 minuttene av 1. omgang og ligger dermed under 3-0 etter 45 min mot 3. div laget Gjerdrum. Vi skulle i 1. omgang trene på å ligge lavt med fokus på riktige avstander i forsvarsarbeidet- noe vi i liten grad har trent på i vinter. Det gikk ikke bra. I 2. omgang står vi høyt og spiller da jevnt med et lite spillemessig overtak til oss. Det ble likevel Gjerdrum som puttet målet i den omgangen 10 min før slutt og resulatet ble da småstygge 4-0.

Fagerborgs lag: Jakob- Erik, Ole Marius, Vegard, Vedran- Kim, Eirik, Petter, Mats L, Ole- Carl. Inn i 2. omgang: Lars K, Tom Ø, Terje og Bendik.

Det lave presset utfører vi fortsatt alt for dårlig. For lite aggressive i førsteforsvarsjobben, ofte for store avstander i ledd, mannsorienterte i stedet for sone og faller for sent på lange baller selv når vi ligger lavt. Når vi står høyt og avstandene blir større er det tydeligvis lettere å orientere seg om hvem som skal presse enn når vi ligger lavt og det viktigste er å ta ut de farlige sonene nær eget mål og avstanden til medspillere. Alle baklengsmålene kommer mot oss når vi er i god balanse med mange spillere på riktig side. Det å ligge lavt betyr heller ikke at vi IKKE skal ta sjanser fremover når vi har ball. Vi blir også her alt for passive. Vi er uheldige på mål nr 2 bakover når et forholdsvis ufarlig skudd fra langt hold blir forlenget via Ole Marius hode og fyker utenfor Jakobs rekkevidde 5 min før pause. Men det er utilgivelig å så stoppe oppe pga litt motgang de siste minuttene av omgangen og så gi dem et meget lett mål nr 3 1 minutt før pause.

4 bytter til 2. omgang. Høyere press og mer løpsstyrke fremover gav et helt annet kampbilde. Vi fikk til et større press, og skaper noen store sjanser i løpet av omgangen dog uten å komme opp i det antallet vi bruker. Fysisk holder vi oss godt mot 3. div laget utover i kampen, men med det dårlige utgangspunktet fra 1. omgang føltes det nok mer som et pliktløp enn som gode muligheter for å kunne ta det igjen.

Hadde dette vært 1. seriekamp hadde vi startet annerledes mannskapsmessig og taktisk, men vi viser fortsatt at defensivt har mye som må rettes opp i. Fysisk er vi godt rustet.