Stortap borte mot Vestli etter katastrofestart

Postet av Fagerborg Ballklub den 1. Mai 2013

Vi slipper inn 2 mål de første 10 min og ytterligere 2 til før det var gått 35 minutter av første omgang og gir oss selv et håpløst utgangspunkt. Som vanlig starter vi slapt- og denne gangen ble vi straffet brutalt mot et hypereffektivt hjemmelag. Banespillet var jevnt, men hjemmelaget skaper de fleste sjansene da vi måtte frem på banen og vinner fullt fortjent etter 90 minutter.

Fagerborgs lag: Jakob- Erik, Andreas, Bendik, Vedran- Eirik, Mads, Mats- Tom, Lars K, Terje. Innbyttere: Lars J, Ole, Tor.

Vi klarer ikke å skape trøkk i spillet vårt fra start og har fra første stund store avstander i presset. Etter 5 min kommer et upresist tilbakespill fra midtbanen som ender i corner. Corneren som kommer på første stolpe blir fistet ut i feltet og rett på hodet til en enslig Vestlispiller som header den i mål. Noen få minutter senere kommer de fri på vår venstreside. Innlegget ender på motsatt 16 meter, for løst press gir god tid til å legge ballen inn foran mål der vi heller ikke plukker opp folk og en enkel 2-0 scoring. 3-0 etter nok et tilbakespill fra nesten midtbanen uten å ha oversikten- og etter 34 min nok et cornermål på første stolpe som vi ikke klarer å få ut. Vi presser nå på og Vestli ligger dypt og kontrer- og er farlige med en kjapp spiss. Lars setter 4-1 på frispark 5 min før pause og vi presser på de siste minuttene uten å få flere mål.

I 2. omgang ligger Vestli dypt. Forsvarer seg godt og kontrer kjapt. Vi skaper noen få sjanser, men er egentlig ikke i nærheten av å kunne hente inn forspranget. Vi blir ikke presise nok i pasninger når motstanderlaget ligger lavt og har en tendens til å kjøre oss fast på små flater. For mange lykkes ikke denne kvelden til at vi skulle være i nærheten av å få poeng.

Med Petter, Kim og Øystein borte fra midtbanen måtte vi tenke alternativt uten av det ble den rette miksen. Stor skuffelse at vi, etter å ha vært tette bakover noen kamper, igjen åpner proppen og slipper inn mål i bøtter og spann. Ingen av baklengsene er tilfeldige, vi gjør først store taktiske bommerter før vi blir for sløve i reparasjonsfasen/presset. Kollektivt var vi alt for passive til å ta poeng i denne kampen. Igjen viser det seg at når vi slipper oss ned 5-10% kan vi glemme poeng i denne avdelinga.