Tropp til tirsdag borte mot Fossum

Postet av Fagerborg Ballklub den 13. Mai 2013

Vedlagt er troppen til tirsdag. Vi tar laget etter trening mandag kveld. Videre ligger en liten vurdering av hva vi legger vekt på i uttakning til troppen og hvordan den enkelte ligger an. Troppen til onsdagens 6. div kamp tas ut i kveld.

Hei,
tropp til i morgen:
Sindre, Jakob
Erik, Andreas, Bendik, Vedran, Lars J
Eirik, Petter, Kim, Mats L, Øystein
Lars K, Terje, Tom Ø, Ole

Vegar E er ikke klar, Mads F er usikker pga skade. Vegard H jobber.
Ole Marius og Alex er fortsatt ikke med i beregningen pga manglende betaling.
Sportslig sett er Ole Marius nærmest. Martin er et godt alternativ både på back og fremme med god fart og spilleforståelse, men må trene mer og være mer intens i spillet for å danke ut noen av de som er i troppen nå.

Gruppa har sagt at de har ambisjoner og det er stor konkurranse for å spille på A-laget.
De som ligger nærmest en tropp basert på prestasjoner og treningsfremmøte er derfor:
Tor og Carl (6 mål på 2 kamper på Fagerborg 2). Treningsfremmøte er basert på et vist tidsrom og ikke nødvendigvis bare de 2 siste treningene. Treningsfremmøte har uansett stor sett vært bra i år.

Når vi tar ut en tropp er dette først og fremst basert på kvalitet og fysisk form. Vi ser på prestasjoner på Fagerborg 2, men tar hensyn til at det er ganske stor kvalitetsforskjell på 4. og 6. div.
Videre skal en tropp være sammensatt med både offensive og defensive alternativer- dvs vi tar ikke ut 4 spisser og ingen forsvarere på benken. Vi må ha balanse. Når 2 spillere står ganske likt kvalitetsmessig vil treningsfremmøte veie tungt.

Andrés (langtidskadet, men på vei), Sindre E og Frode henger etter fysisk (for å konkurrere på 4. div nivå nå) og må bygge seg opp via treninger og på Fagerborg 2. Undertegnede og Frode er passert 40 år med god margin og et velfungerende Fagerborg 2 i 6. div er et godt alternativ til old-boys (33 år)/veteran (40 år) for kropper som verken tåler tøffe dueller, brå vendinger eller mye løping lenger, men med hoder som fortsatt ønsker gleden skapt av den perfekte pasning og den etterfølgende nettsusen :)...