Første poengtap for Fagerborg 2 på minigolfbanen til Huk.

Postet av Fagerborg Ballklub den 23. Mai 2013

Som vanlig er det rekruttene som lager dramatikken for Fagerborg. I den 5. seriekampen gikk laget på sitt første poengtap etter en høydramatisk duellkamp på Norges minste bane (38,3*72,5 meter). Laget lå under 2-0 etter 2 minutter, og 2-3 et par minutter før slutt men klarte å hente seg inn da gamlefar Puntervold dro frem storslegga og hamret et frispark fra 35 meter i tverleggern og ned. Dermed 3-3. Vibrasjonene fra ballens sammenstøt med tverleggern slo ut på Richter skalaen (5,3 målt på Kjeller kl 2158 onsdag kveld).

Fagerborgs lag: Andrés- Martin, Ole M, Vegard, Alex-Vedran, Mats, Øystein- Carl, Lars, Frode. Innbyttere: Tor, Ragnar og Pål.

Et meget solid lag uten keeper påtok andrés seg oppgaven med å stå i mål. Vi starter kampen med å få en stor sjanse etter 30 sek da Øystein hamrer ballen i tverrleggern. Sekunder senere scorer Huk 1-0 på den lille banen da ballen plustelig befant seg 30 meter på den andre siden og da farlig nærme mål. 40 sekunder senere får Huk et innkast på midtbanen (per definisjon en farlig målsjanse) og vips en heading inne i straffefeltet som snek seg inn ved stanga. Vi plukket ikke folk her heller. 0-2 og ikke spilt 2 minutter en gang. Fagerborg henter seg så inn og produserer sjanser, men det gjør Huk også. Lars reduserer til 1-2 som står seg til pause.

I 2. omgang er det enveiskjøring mot huk målet. Vedran (som plutselig er blitt goalgetter??) følger opp en håpløs retur og setter ballen strålende i mål. Vi fortsetter å produsere sjanser og trøkk men den lille banen skaper en endeløs rekke med dueller og de fleste ender i stengene eller utenfor eller i Hukbein som sparket det de kunne få tak i. Midtveis setter Ragnar et frispark fra 25 meter i stanga og ut- minutter senere gjør Lars K det samme. Og når man trøkker på får motstanderlaget alltid en kontring til slutt og 8 min før slutt er vi bakpå igjen. Frustrasjonen varte helt til et par minutter før full tid. Frispark på midtbanen (dvs 35 meter fra mål). Vi flytter opp alle midtstoppere pluss spanjolen i mål som en dekkoperasjon. Ingen mur pga avstanden til mål- og da var det bare for 44 åringen med slegga å dra frem gamle kunster som de siste Fagerborg-generasjonene desverre alt for sjeldent har fått oppleve. 3 meter tilløp, perfekt strak Ronald Koeman-rist (en mindre ydmyk person kunne nok ha brukt spaltemetre på frispark teknikk her) og prosjektilet dro seg over Hukkeepern og i tverleggern, ned og i nettaket. Målmannen vurderte ikke å prøve å ta den en gang.

3-3 og dermed poengdeling i årets vanskeligste bortekamp.