Fagerborg videre til 4. runde i Obos-cup lørdag ettermiddag med 6-2 over Bøkeby

Postet av Fagerborg Ballklub den 15. Jun 2013

Aldri vært lett å stille lag i en helg i juni for Fagerborg og med hundre forfall ble det ikke enkelt denne lørdagen heller. Bøkeby var i samme situasjon og det skulle vise seg at vi likevel hadde fått satt sammen det beste laget. Noenlunde likt i ballbesittelse, men Fagerborg klart best i sjanseskaping pga bedre forsvarsspill og mye større fart i fremre ledd. Vi brenner 6 store sjanser før første mål kommer etter 25 min med Bendik. Få minutter senere 2-0 med Tor og 3-0 med Vedran før pause. I 2. omgang var det høyere tempo og Bøkeby spiller mye ball, mens Fagerborg skaper sjansene. Igjen brenner vi 5-6 stoooore sjanser før Bøkeby reduserer til 3-1 på frispark 20 min før slutt. Like etter lager Lars K 4-1, Lars J legger så på til 5-1 og Lars K til 6-1 på 10 min før Bøkeby igjen får et trøstemål helt på tampen. Vi eksperimenterer med formasjon og folk på nye plasser der de fikk brukt andre spisskompetanser enn normalt. Det lyktes vi godt med!