Fagerborg halter videre med nok en 3 poenger hjemme

Postet av Fagerborg Ballklub den 19. Jun 2013

Fagerborg tok tirsdag en ny 1 målsseier med å slå Grei 3-2 hjemme på Frogner stadion. Nok en gang lugger det betydelig spillemessig, og poengene blir vel først og fremst igjen på Frogner stadion pga godt keeperspill fra Jakob. Vi leder 1-0 og 2-1, men Grei utlikner til 2-2 i siste sekund i 1. omgang (ikke ufortjent). Fagerborg er så det eneste laget som scorer i 2. omgang først og fremst fordi vår målmann leverer redninger fra øverste hylle.

Fagerborgs lag: Jakob- Mads, Andreas, Vegard, Erik- Lars J, Vedran, Bendik, Terje- Lars K, Tom Ø. Innbyttere: Eirik, Martin.

Mange endringer og rokkeringer på laget skaper alltid en viss spenning. Vegar og Ole måtte også melde forfall dagen før kamp, men vi får nå igjen for stor stall. Med mindre løpskraft i laget og noen småslitne bein etter 90 min på lørdag la vi oss litt lavere i banen enn normalt på hjemmebane. Vi lar Grei styre mye av spillet og kom kjapt på kontringer. Defensivt stemte det ikke bra med veikt og passivt duellspill og Grei brukte ikke lang tid på å skape sjanser. Det er likevel Fagerborg som lager 1-0 etter 14 min med Lars på en god kontring. Utlikningen kom 1 minutt senere. Grei tar et kjapt innkast på vår venstreside og vi følger ikke godt nok med og det ender med utlikning. Vi går så opp i 2-1 før det var gått 25 min etter nok en kjapp kontring der Tom Ø setter ballen i mål. Vi er nærme 3-1 et par minutter senere før vi overlater alt initiativ til Grei. Bortelaget skper mange store sjanser når vi står med lua i handa på nesten alle situasjoner inne i eget felt. Bare en aggressiv og god målmann hindrer mål i mot. Ny utlikning kommer i siste sekund av omgangen. Vi har innkast på vår høyre side og kaster inn mot egen midtstopper som ikke er upresset. Greiangriperen snapper og setter ballen i mål med omgangens siste spark på ballen.

Fokus i pausen var å stramme opp den defensive jobbingen som hadde vært alt for sløv i 1. omgang. Vi tapte sjansestatistikken med god margin. Vi gjør heller ingen stor 2. omgang, men vil mer i duellene. Etter et kvarter får vi seiersmålet med Terje etter et langt innlegg fra Eirik. Grei skaper de fleste sjansene denne omgangen også, men Jakob hadde stengt buret. Og det er vil ikke første gang at det beste laget ikke vant.

Vi henter dermed 3 nye poeng på ren vilje og til slutt bra innsats, og har tydeligvis bestemt oss for å vente med finspillet til høstmørket begynner å senke seg over Oslo vest. 5. strake seieren på rad har gjort tabellsituasjonen lysere lesning enn for en måned siden, men vi har mye å gå på i spillet vårt. Vi bærer veldig preg av lite fotballtrening sammen på stor bane. En kamp igjen før sommerferien- borte mot det andre formlaget Oslojuvelene, med sine 6 strake seiere.