Uavgjort borte mot Frigg 2 med 0-0

Postet av Fagerborg Ballklub den 10. Sep 2013

Vi tok et viktig bortepoeng mot Frigg tirsdag kveld. Vi lå defensivt og forsvarte oss til tider meget godt mot et sterkt Frigg lag. Innimellom sprakk vi i forsvar, men da satt Frigg avslutningene utenfor. Vi fikk 2 ugunstige skader tidlig i 1.omgang, men har bra med folk og taklet det bra. Frigg spilte med høyt tempo og på slutten var det tydelig hvem som trener 5 ganger i uka mot våre helter der mange ikke kommer opp i 5 ganger i løpet av en måned. Fagerborg stod den av og reddet et poeng.

Fagerborgs lag: Jakob- Erik, Bendik, Vegard H, Lars J- Kim, Eirik, Petter, Vedran, Andrés- Lars K: Innbyttere: Mats, Terje, Vegar e, Tom Ø.

Nytt lokalderby mot Frigg 2 og toppkamp i avdelingen mellom nr 2 og 3 på tabellen. Alltid spennende å se hva reservelaget til en 2. div klubb stiller med. Selv om Frigg sliter i 2. div har de etter sommerferien samlet inn en stor stall som skal serve de 2 seniorlagene sine-og som i vårkampen stilte de med et sterkt lag med en ballsikker sentrallinje som spiller mye i 2. div. Vi la oss lavt og tvang hjemmelaget til å holde høyt tempo i ballen for å skape sjanser. Frigg skaffet seg også noen store muligheter i løpet av 1. omgang men avslutningene satt der de skulle (for oss). Vi kjemper, løper og avklarer bra, men slurver litt innimellom i sikringsjobbene og er heldige som holder nullen til første. Fremover skaper vi ikke noen sjanser, bortsett fra et par gode nestengjennombrudd der Frigg tyr til ulovligheter for å stoppe oss (2 gule). Både Lars J og Petter, sentrale spillere, måtte ut i 1. omgang med skader.

De første 20 av 2. omgang var mer jevnspilt og Frigg holdes mer på avstand til vårt mål. Midtveis setter så Frigg et frispark i stanga, og noen minutter senere får vi en stor sjanse på en kontring der innlegget fra Lars blir satt i stanga av en forsvarer før ballen blir reddet på streken av en annen forsvarer cm foran Eiriks fot. Etter dette overtok et bedre trent Frigg lag spillet totalt og det siste kvartert ble en desperat kamp for å holde dem borte fra vårt mål. Slitne Fagerborgbein klarte å redde det ene poenget, selv om Frigg var veldig nærme 3 minutter på overtid da en enslig spiller fikk heade upresset på bakre stolpe utenfor mål.

Vi fikk da med oss et poeng etter en god defensiv jobb mot et sterkt Frigg  lag, og skal være fornøyd med det. Det jobbes hardt og gode lag har flaks, men synes likevel at vi blir vel slitne utover i kampen. Orken har sett bedre ut før. En liten gjennomgang av treningsfremmøtet  i august og september gir et snitt på ca 1 trening i uka, og da er det Erik, Andrés og Vedran som drar opp snittet betydelig (*2). Vår samhandling og rytme i pasningsspillet lider utviltsomt av dette.