Solid 3-0 seier over Oldenborg onsdag på nih

Postet av Fagerborg Ballklub den 6. Mar 2014

3.div laget Oldenborg ble satt grundig på plass onsdag kveld da Fagerborg slo dem 3-0 i tåkeheimen på NIHs nedslitte filtdekke. 0-0 etter 1. omgang der vi følger det taktiske opplegget til punkt og prikke. I 2. omgang får vi strekken vi ønsket og scorer mål med jevne mellomrom. Kristoffer 2 og Kim G målscorere.

Fagerborgs lag: Jakob-Mads F, Andreas M, Ole Marius, Lars J-Vedran, Kristoffer, Eirik G, Andreas S, Preben- Petter. 2. omgang: Andres, Ole M og Kim G.

1. omgang skulle vi øve på scenarioet som vil møte oss mot Frigg. Det gjør vi veldig bra defensivt. Oldenborg klarer bare å komme til 2 gode avslutninger i løpet av omgangen (og kampen) og begge ble satt på utsiden. Vi derimot får til noen giftige angrep og kommer oss til 4-5 store sjanser uten å få uttelling. Korte avstander og potte tette mot et lag som spiller ball, men som blir for omstendelige og lite fysiske mot et godt organisert Fagerborg som skjønner at alvoret starter allerede om 2 uker. Vi fikk gunstige brudd, men mangler en del løpskraft og aggressivitet i midtbaneleddet. Men den vet vi at vi har. Slitne bein og uvante posisjoner får ta litt av skylda for det.

I 2. omgang kjører vi mer på, får strekken og etter 10 min sitter 1-0 med Kristoffer som løper fortere med ball i beina. 6 min etter, igjen kjappe kombinasjoner og Kristoffer setter 2-0. Oldenborg hadde nå for lengst kjørt seg fast og farlighetene var det Fagerborg som stod for. 3-0 på en kontring der Kim G løper i fra forsvaret. På slutten er vi nærmere 4 enn baklengs.

God trening og læring, seier gir også alltid selvtillit. Alle skadene nå bekymrer likevel. I en allerede skadeskutt (og bortreist) tropp stod lyskestrekk gutta i kø for å bytte på slutten av kampen. Hva er egentlig problemet med lyskene på dagens ungdomm?