10.09.07 - André Borge har lagt opp!

Postet av Fagerborg Ballklub den 10. Sep 2007

Etter 11 sesonger i den gul/grønne trøya har Fagerborg veteranen André Borge flyttet til Moss med familien og dermed lagt skoa på hylla. Som den klubbspilleren han er, har han selv uttalt at det er uaktuelt å fortsette karrieren i andre klubber enn Fagerborg!

Undertegnede er inne i sin 10 sesong (ikke så mye å skryte av sammenlignet med Arne Dahlsruds 45 eller 46 sesonger, men dog...) og André har i de fleste av disse årene vært vår udiskutable kaptein. Som en målfarlig midtstopper/indreløper har han på banen loset gutta til utallige seiere (og noen få tap...). Med sin positive og diplomatiske væremåte (han er jo skipsmekler og selger) har han vært godt likt av alle med og motspillere og en flott representant for klubben.

De siste årene har det blitt smått med treninger men med en god naturlig fysikk og suveren spilleforståelse har han hele tiden forsvart en plass i Fagerborgs førsteelver.

I løpet av høsten vil det bli arrangert en testemunial med gamle og nye Fagerborghelter. Mer senere!