Oppsal 2- Fagerborg 3-1

Postet av Fagerborg Ballklub den 12. Mai 2016

I kamp nr 6 kom tapet. Etter en dårlig kamp taper vi fullt fortjent selv om vi ledet 1-0 til pause. Oppsal 2 hadde nok kikket på tabellen og kom med et bra lag. Vi var også nesten fulltallige men likevel spent på om flyten nå var kommet såpass langt inn under huden at den harde jobbinga begynner å bli unødvendig. Og uten hard jobbing og friske ben (treninger avlyst pga manglende oppmøte) ser vi ut som et svært så middelmådig 4. div lag. 2 min før pause scorte vi på vår første store sjanse da Vedran kom på et langt bakromsløp og tunnel på keeper. Oppsal utnyttet raskt noen stygge miss i 2. omgang og gikk opp til 2-1 tidlig i 2. omgang. 3-1 kom 10 min før slutt.

Fagerborgs lag: Mateusz –Ross (Mads- 46. min), Andreas, Vegard, Vedran (Martin- 46. min) – Jarle (Anders -46. min), Bjørn , Morten (Espen- 65. min),Kim, Preben (Ole Martin- 46. min)- Haaken.

Vi skulle ligge dypt og ta overgangene våre skikkelig. Overgangsmulighetene kom hele tiden, men presisjonen i pasningsspillet vårt alt for dårlig slik at balltapene ble kroniske. Vi så også tunge og utilpasse ut i forsvaret og Oppsal kom jevnt og trutt til gode avslutningsmuligheter. Vi var heldige med en dyktig keeper bak og litt dårlige avslutninger holdt oss inne i kampen. Et par minutter før pause fikk vi den ene målsjansen vår i kampen. Bjørn stusser et oppspill inn i bakrom der Vedran var på løp. Alene med keeper var han sikrere enn banken og triller ballen mellom bena og i mål. 1-0 til bortelaget i pausen var et ran.

Vi bytter 4 mann i pausen med håp om å få inn friskere ben og større kvalitet i løp og pasninger. Det gjorde vi ikke. Den litt tilfeldige og halvhjerta (tunge ben??) jobbinga fortsatte og selv om Oppsal nå ikke kom til de store sjansene var det helt åpenbart at her ville vi bli straffet dersom ikke noen kunne ta tak i situasjonene. Men vi skulle slippe inn 2 kjappe mål før en liten omstilling kunne spores. Det ble litt større innsats da vi plutselig måtte jage, men vi var ikke nok presise til å skape de store sjansene på hjemmelaget. På slutten fikk Oppsal en overgang og utnytter at vi var i ubalanse og 3-1 var nok et riktig bilde av kampen.

Ingen katastrofe med 1 tap på 6 kamper, men forestillingen og kvaliteten på det vi gjorde i denne kampen var foruroligende. Dårlig bevegelse, pasningsfeil og vi så rett og slett ut som et dårlig trent lag sammenlignet med hjemmelaget. Forhåpentligvis var dette først og fremst en konsentrasjonssvikt og en grei påminning om at bare hard jobbing over tid gir resultater over tid.