Oslo City- Fagerborg 0-2

Postet av Fagerborg Ballklub den 15. Apr 2016

I runde 2. var det årets seriefavoritt Oslo City som stod på motsatt banehalvdel. Bookmakerne holder visst City som favoritt i årets 4. div avdeling med Fagerborg som runner-up. Dermed var det duket for en ny toppkamp. Med begge midtstopperne samt tilrettelegger Jonas utilgjengelige var det flere spørsmåls tegn før kampen. Dette skulle dog vise seg å være unødvendig. Erstatterne fylte skoa og Fagerborg var klart best det meste av kampen og vinner bare 2-0 først og fremst pga dårlig effektivitet. 15 kvalifiserte målsjanser mot Oslo citys ene avslutning på mål burde gitt flere mål i protokollen.

Fagerborgs lag: Mateusz – Markus, Mads, Ross, Vedran – Kristoffer (Kim G- 75 min), Bjørn, Eirik B, Preben (Ole Martin 65 min)- Jarle (Anders- 50 min), Haaken.

Hele første omgang var egentlig en ganske grei overkjøring av hjemmelaget på den lille og smale banen. Fagerborg var kompakte og aggressive mot et hjemmelag som muligens tror at 4. div bare er mosjonist fotball der litt teknikk gjør susen. Med mye større tempo på løp og kollektiv bevegelse fikk ikke hjemmelaget tid eller anledning til å få i gang sitt lekne pasningsspill og Fagerborg skapte de store og farlige sjansene jevnt og trutt. Treverk, blokkeringer og slurv gjorde dog at det tok 32 min før målet kom på den 7. store sjansen. Plutselig satt 3-4 pasninger i høyt tempo. Alltid løpsvillige Vedran fikk ballen i bakrom og en strøken pasning foran mål ble møtt av Jarle som dermed fikk åpnet opp målkontoen. De siste 5 min av omgangen ble litt Hawai og hjemmelaget så ut som de kunne skape noe. 1-0 til pause var minst et mål for lite.

De første 10 minuttene av 2. omgang var det Oslo city som stod høyt og la skikkelig trøkk på oss. Forsvarsmessig stod vi bra i mot og sjansene til hjemmelaget uteble. Ganske raskt fikk vi åpninger fremover og den ene gode overgangen etter den andre ble nesten kronet med mål. Etter enda utallige sjanser fikk vi endelig 2-0 med Haaken ca 20 min før slutt. Det siste kvarteret hadde vi ennå 4-5 gigasjanser som burde ha pyntet på resultatet. På slutten var hjemmelaget både slitne og sure etter å ha blitt fraløpt og utkjempet av et (for dagen??) mye bedre Fagerborglag.

Torsdag spiller b-laget og allerede lørdag er det ny tøff kamp mot Majorstuen på Marienlyst. Med enda 2 forsvarspillere som plukket opp nye skader for vi virkelig allerede i april måned stress testet troppen. Lite gunstig med lørdagskamper og tusen forfall, men med kamper på løpende bånd er det bare å bite tenna i sammen. Serien er en maraton der de tøffeste uansett til slutt står på toppen.