Fagerborg tok endelig en seier igjen med hele 6-2 hjemme mot solide Skarphedin

Postet av Fagerborg Ballklub den 30. Aug 2015

For andre gang i år ble det seier i en kamp i 3. div og når det først blir seier skjer det igjen med 4 mål mer enn motstanderen. Målene kom jevnt og trutt de første 35 minutter av 1. omgang og til pause stod det hele 4-0. Bortelaget stormet ut fra blokkene i 2. omgang og etter 5 min fikk de straffe. Det tok likevel ikke lang tid før det stod 5-1, før 6-1 kom midtveis. Skarphedin pyntet på resultatet på tampen uten at det ødela kvelden for mye. 6 mål og 3 poeng tok oss vekk fra jumboplassen for første gang i år. Fagerborgs høstjakt har startet!

Fagerborgs lag: Grim- Martin, Mads, Andreas M, Vedran- Sondre, Kim, Andreas V, Preben- Vegard, Haaken (69. min Morten).

Skarphedin kom med et ungt lag og vi stod høyt på dem. Så fort det ble strekk i lagene begynte vi raskt å produsere sjanser. Etter 2 store sjanser kom det første målet. Haaken var frempå etter en retur på et skudd i tverleggern fra Våge og bredsidet ballen i mål. Spillet fortsatte å bølge frem og tilbake, men der hjemmelaget var klart farligst og hadde mest sting i angrepene. Sondre kranglet inn mål nr 2 etter 22 minutter. I det 32- minutt kom kampens øyeblikk, garantert årets mål, og et youtube klipp av de sjeldne, da Preben dunket inn ballen fra skrå 35 meter på helvolley, i perfekt balanse, og ballen føyk inn i motsatt vinkel. Den hadde ikke en gang Pat Jennings eller Roger More tatt. 4 minutter etter puttet samme mann 4-0 fra 16 da motstanderens målmann var på bærtur. Resten av omgangen ble litt rotete, men vi unngikk baklengs.

Det gjorde vi ikke i begynnelsen av 2. omgang. For ente gang i år lager vi straffespark. Mann på vei ned mot dødlinja ble for fristende for Andreas og lager nok et korrekt straffe ( nærmer seg da 10 straffer i år). 4-1 og litt kaos fulgte de neste 10 minuttene med et bortelag på offensiven. Haaken ordnet 5-1 etter glitrende angrepsspill og kunne enkelt heade inn målet etter en perfekt vektet pasning fra Preben som etter nok et kunststykke glemte det meste av defensiv jobbing?
Resten av omgangen er det Skarphedin som kjører løpet og til dels kaos defensivt. Etter 70 min går vi over til 5 på midten og får med det litt bedre balanse. Våge setter så 6-1 i det 71 minutt (i følge kamprapporten var det Vegar- som må ha hatt et godt øye til de kvinnelige dommerne, som puttet sitt 2. mål?). Vi hadde enda flere store muligheter blant annet ble vi snytt for et soleklart straffespark da Martin ble meid ned. På overtid puttet bortelaget et trøstemål på et skudd fra 16 uten at vi var alt for hissige med å komme inn i press.

Hyggelig kveld på Marienlyst med årets første hjemmeseier.