Stortap i første høstkamp med 1-6 borte mot Eik Tønsberg

Postet av Fagerborg Ballklub den 6. Aug 2015

11 mann ble skrapt sammen til første høstkamp borte mot Eik Tønsberg. Med bare 2 treninger i bagasjen for 3-4 av disse spillerne etter en lengre sommerferie (de fleste kom på 1), var det knyttet spenning til ork på gressunderlag. Vi holder da også 1. omgang med 0-0 til pause. Fagerborg går så opp i 1-0 rett fra start i 2. omgang. Eik Tønsberg bruker 30 sek på å utlikne og derfra og ut var det slutt på ork og krefter. Målene trillet inn og stoppet til slutt på pinlige 6-1.

Fagerborgs lag: Niklas- Morten, Andreas, Ragnar, Martin- Mads, Didrik, Sondre, Vedran -Markus-Vegard.

Det er i motgang man ser hva folk er lagd av. I medgang kan hvem som helst henge med seg med og leve i troen på at man er en vesentlig bidragsyter. 11 mann fikk vi til slutt med til Tønsberg og en strøken gressmatte. Av disse har kanskje 3-4 mann gjort en mer eller mindre helhjertet innsats i sommer for ikke å miste kondisjonen helt. Vi holder ting ganske brukbart sammen i 1. omgang. Hjemmelaget får noen sjanser, men baklengs unngår vi både pga godt keeperspill og ganske tett forsvarsspill. Fremover skaper vi også 2-3 store sjanser og angrep helhjerta nok de gangene sjansene bød seg.

2. omgang starter med en kontring der Vegard blir spilt fri, runder målmann og legger ballen i mål. 30 sek fikk vi gleden av å lede før det stod 1-1. Resten av omgangen er sprikende staur, elendig ork og vondt i viljen. Den manglende grunntreninga for veldig mange blir så avslørende i en idrett der vi er så til de grader avhengige av hverandre som i fotballspillet. De dårligst trente begynte å gå tomme for krefter allerede i 1. omgang. 6 baklengs på 1 omgang kunne likevel vært 3 færre med litt større ærgjerrighet og taktisk kløkt. Om alle de som kommer tilbake fra ferie nå de neste 2 ukene har gjort en bedre jobb i ferien blir spennende å se…