Fagerborg fikk tradisjonen tro en elendig seriestart i 2015 også med tap 2-4 hjemme mot Eik Tønsberg

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2015

Av Ragnar Puntervold

Et Fagerborg lag uten tenning og glød taper til slutt 4-2 mot et svært så overkommelig Eik Tønsberg lag. Vi kommer under 1-0 etter 2 minutter på en tabbe av den giganstiske sorten. 0-2 etter en døball ca 20 min før vi reduserer etter en halvtimen. 2 minutter ut i 2. omgang leverer vi nok en stor tabbe og får en vanskelig jobb mot et bortelag som da la seg lavt. Vi reduserer til 2-3 17 min før slutt, før Eik Tønsberg får et straffespark 5 min før slutt. En svak forestilling av 2 nyopprykkede lag.

Fagerborgs lag: Niklas- Mads, Andreas M, Eirik G, Vedran- Jonas, Markus, Didrik (Andreas Våge -67. min), Eirik B, Preben ( Tom Ø 73- min)- Haaken.

2 nyopprykkede og unge lag. Allerede etter 2 min får bortelaget en gavepakke av en annen verden. Tilbakespillet fra Andreas frispiller spissen som enkelt kan trille ballen i mål. Minus mål omtrent før kampen var starta var langt annet en gunstig. Dårlig bevegelse, usikre pasninger og liten aggressivitet fulgte så og vi skaper ingenting før en korner etter ca 17 min. Den redder Eik Tønsberg på streken. På en ny korner 3 min etter kontrer Eik Tønsberg og får til slutt et frispark på hjørnet av 16. Vi markerer ikke godt nok og mann får ganske fri heading og 0-2. Vi bruker fortsatt noen minutter på å våkne, men det siste kvarteret trøkker vi på. Preben får noen bedre åpninger på og reduserer på et skudd etter 32 min. Vi ha nok noen døballer som er farlige før pause uten å få utteling. 2-1 til pause, men tross alt litt momentum etter å ha trøkket bortelaget tilbake på slutten.

Igjen bruker vi bare 2 minutter av 2. omgang på å gi bort et gratismål. En ball vi tilsynelatende har kontroll på litt inn på vår egen banehalvdel, misforstår Jonas og Mads hverandre og en Eik Tønsberg spiller får plukket opp ballen og ny enkel scoring. Den oppoverbakken bruker vi igjen lang tid på å komme oss over. Vi skaper noen store sjanser på kornere der bortelaget redder på streken 3-4 ganger men bortsett fra det skaper vi veldig lite. Eik Tønsberg kan ligge lavt og kjøre kontringer. 15 min før slutt får vi nok en redusering på en korner som Bakka header inn. Vi trøkker sånn noenlunde på, men håpet om poeng forsvinner da bortelaget fikk et straffe etter at et skudd traff en Fageborg hand fra 1 meters hold.

Med så store tabber vi gjør i denne kampen skal det godt gjøres å få med seg poeng. Labert trøkk og mangelfull samhandling hjalp heller ikke på humøret. Eik Tønsberg var ikke noe spesielt godt lag og 3 poeng tapt her må vi jobbe hardt for å vinne inn igjen. Nivået her var ikke noe bedre enn det vi hadde i 4. div i fjor og vi må regne med å møtte adskillig bedre motstand de neste kampene.

13.04.2015