Tap 4-2 mot Lyn på Kringsjå

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2015

Av Ragnar Puntervold

Fagerborg spilte treningskamp nr 2 denne uka mot Lyns beste lørdag formiddag. Med bare 11 mann tilgjengelige og en tøff uke i beina etter 3 håpløse treningsuker uten mulighet for fotballspill på stor bane, forventet vi å få det tøft. Resultatmessig så det lenge bra ut med ledelse 2-1 til et kvarter gjensto, men et billig straffe på overtid og enda et på overtiden av overtiden gav 2-målstap. Unødvendig, men ikke ufortjent etter at Lyn vel hadde 4 avslutninger i treverket i 1. omgang.

Fagerborgs lag: Andreas A- Mads, Andreas M, Vegard E, Vedran- Noe, Sondre, Andres, Andreas, Preben- Jan Remi.

Ny mann i mål. Andreas gjorde comeback etter 5 år, og klarte seg bra. Kan ikke lastes for noen av baklengsene. Lyn satte oss under konstant press i 1. omgang. Vi virket tunge og seige i forflytninger, lå lavt og klarte bare delvis å hindre Lyn fra skape å sjanser. Vi lå stort sett riktig, men sleit fæt med å komme oss ut av forsvar. Lyns sjanser kom ofte på døballer der vi igjen bruker alt for lang tid på å lukte 2. situasjonene. Heldigvis stod lille Andreas på streken 2-3 ganger og stengene var i godlune en rekke ganger. Fagerborg lager 1-0 etter ca 20 min på den første ordentlige angrepet vårt. Noe kom seg fri på kant og fant Jan Remi inne i feltet som headet ballen i nærmeste hjørne. Lyn fortsatte å press og fikk først utlikningen minuttet før pause på et billig frispark fra 18 min.

I 2. omgang ble det lavere tempo og vi er mer med i spillet uten at det skal påstås at vi var det førende laget. Lyn klarte ikke lenger å skape de store sjansene og etter et kvarter klarte vi omsider å til et ordentlig angrep med noen kjappe Preben kombinasjoner før Sondre ble frispilt på 20 meter og en suser i lengste hjørne. Dagens prestasjon. Ledelsen holdt seg til et kvarter før slutt der vi igjen bruker uendelig lang tid på omstilling når Lyn igjen får korner. Seminar mentaliteten MÅ vi bli kvitt. Uten reserver og svært tunge bein på slutten kontrollerte vi oss likevel tilsynelatende inn til en uavgjort. Men i siste spilleminutt klarer vi ikke å avklare og i tumultene etter får Lyn et billig straffe. 3-2 og så finner noen ut at dette er cup og sender alle mann i angrep og gir dermed Lyn enda et mål på en kontring. 4-2 tap ble unødvendig mot et lag som kommer til å få det svært tøft i 2. div uten noen solide forsterkninger.

Med en tøff treningsuke etter en svært mangelfull treningsmåned så vi slitne ut og seige ut i løpene våre. Til tross for dette er vi forholdsvis godt organisert og vanskelige å spille mot. Men løpskapasiteten må opp på mange mann.

14.02.2015