Ny overbevisende borteseier 4-0 over Årvoll

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2015

Av Ragnar Puntervold

Endelig en fulltallig tropp og Fagerborg leverer en solid forestilling med 2 mål i hver omgang. Årvoll la seg lavt, men et tidlig kornermål (Andreas eller Bakka) begrenset deres muligheter for å fortsette den taktikken. Minutter før pause rullet vi opp 2-0 målet med Lars J. Årvoll fikk også et par store muligheter i 1. omgang, men et topplag har marginene med seg. 2. omgang kontrollerer vi helt inn med bunnsolid forvarsspill og sjansene var det Fagerborg som produserte. Eirik G scorte 3-0 på nok et korner midtveis og Lars J avsluttet med sitt 2. mål minutter før slutt. Hyggelig at vi begynner å se ut som et ordentlig fotballlag. Vi finner hverandre med pasninger, har innimellom mange trekk i laget og spiller kontrollert fotball mot et hjemmelag som kjempet hardt og som fremstod med høyere kvalitet enn i vårsesongen. 4-0 borte mot Årvoll er sterkt!

Fagerborgs lag: Jakob-Mads, Andreas M, Eirik G, Markus- Kim, Andreas S, Eirik B, Wold- Petter, Lars J. 2. omgang: Nikolas, Sondre, Kristoffer, Vedran, Vegard E og Preben.

En meget solid tropp. Vi er nesten fulltallige og kan bytte inn 6 mann i 2. omgang uten å miste noe kvalitet. 1. omgang blir jevn og tett.

Årvoll legger seg lavt med stram organisering og det er lenge siden vi har skapt så pass få sjanser i 1 omgang. Likevel, vi scorer 1-0 etter 7 minutter på en korner. Innimellom bryter vi nesten gjennom og Wold og Petter får et par sjanser som med litt mer hell kunne sneket seg innenfor stanga. Defensivt sleit vi litt 1 mot 1 utover i omgangen uten at Årvoll klarte å spille seg til mer enn 2 store sjanser. Et frispark som endte i tverleggern og ned, og en annen som ble klarert før avslutning. Minutter før pause fikk vi det meget gunstige 2-0 målet etter et fint gjennomløp av Markus fra back, en Fabregas pasning i bakrom fra Andreas og Markus legger pasningen ut i 45 grader der Lars J (som har begynt jakten på toppscorernoteringen til Lars K) setter den kontant i hjørnet. 2-0 til pause var gunstig mot et hjemmelag som hadde prøvd hardt.

Til 2. omgang bytter vi mange mann. Ligger tett og spiller mye ball. De store sjansene lot vente på seg, men da vi setter 3-0 på nok en korner var hjemmelaget både slitent og knekt. Vi poduserer 4-5 store sjanser på slutten uten å få utteling før Årvoll minutter før slutt gir oss en gavepakke med en tversoverpasning. Preben plukker den opp og uselvisk spiller fri Lars J til sitt 2. mål for kvelden.

En godt gjennomført kamp med 17 motiverte spillere. Sondre og Nikolas debuterte og fikk vist at de vil heve kvaliteten ytterligere. Vi spilte god pasningsfotball, ser hverandre og begynner å skjønne konseptet med offensivt lagspill også. Vi møtte god motstand, men ser mye sterkere ut fysisk på slutten av kampen. Dog viktig å ha en god porsjon ydmykhet inn mot de neste kampene. Lettkjøpte seire i 4. div får vi ikke.

20.08.2014