Poengdeling og 2-2 i mørket på Marienlyst mot Heggedal

Postet av Fagerborg Ballklub den 27. Apr 2011

Igjen gir vi i fra oss en 2-0 ledelse og roter vekk verdifulle poeng hjemme mot Heggedal. Vi starter best leder og 1-0 etter et kvarter, bommer på åpent mål 5 min senere og gir så i fra oss initiativet resten av omgangen. 10 min ut i 2. omgang går vi opp til 2-0 og har grei kontroll inntil bortelaget får et meget billig straffe av dommeren 10 min før slutt. 2- 2 kom på corner 3 min før full tid. Dermed har vi rotet vekk 5 poeng på de 2 første kampene.

Fagerborgs lag: Kristian- Lars Jacob, Læff, Rune, Alex- Atle, Stig, Eirik- Sindre, Lars, Dag. Innbyttere: Tor, Vedran og Andrés.

Vi starter best og kommer rundt på høyrekanten noen ganger. Første store sjansen kom etter 5 min. Bortelaget blir presset bakover og vi har en viss flytt i pasninger og bevegelser. Vi får en rekke store sjanser det første kvarteret med avslutningene går stort sett i etasjen over mål. Ledermålet blir satt inn av Lars etter et kvarter. Eirik får en kjempesjanse noen minutter etter på en retur fra keeper men bruker kraft og vrist istedet for innsiden og setter ballen langt utenfor mål. Inntil nå har bortelaget ikke vært i nærheten av sjanser. De siste 20 min av omgangen forsvinner aggressiviteten og bevegelsene og Heggedal blir invitert inn i kampen. I tillegg åpner vi opp store låvedører i forsvaret og Heggedal får en rekke sjanser. Likevel 1-0 til pause.

I 2. omgang åpner kampen seg opp. Mye dueller og balltap fører til raske overganger i begge retninger. 2-0 blir lagd av Eirik som aggressivt presser keeper til å avklare rett i beina hans og setter ballen i åpent mål. Til tross for noen glipper bakover styrer vi kampen og det ser fortsatt ut som om vi er nærmere det 3. målet på overganger enn bortelaget en redusering. 10 min før slutt får de så ett billig straffespark og de 10 siste minuttene blir da kaotiske. Vi setter nesten 3-1 målet men den manglende flyten vi er inne i viser seg minutter før slutt da utlikningen kommer på en corner. En dårlig slått corner en halv meter over bakken klarer vi ikke å klarere og dermed forsvant 2 poeng i mørket på Marienlyst.

Forsvarsspillet har ikke satt seg- det glipper alt for ofte i samhandlinga mellom hvem som presser og sikringen. En rekke hasardiøse forsøk på å sette offside når sidemannen er i duell kommer vi unna men det gir ikke trygghet. Vi har mye å ta tak i inn mot neste kamp. Det er bare gjennom hardt arbeid og full skjerping vi kan klare å få marginene over på vår side igjen.