Fagerborgs siste kamp i 2011 ble også kronet med seier 2-1 mot Bygdø

Postet av Fagerborg Ballklub den 4. Okt 2011

Fagerborgs formidable flyt fortsatte tirsdag kveld da Bygdø ble slått 2-1 hjemme på Marienlyst. Igjen en jevnspilt kamp der Fagerborg fikk satt inn seiersmålet 10 min før slutt. Første omgang var en stillingskrig med labert tempo som endte 0-0. Tempoet ble dradd opp et par hakk i 2. omgang noe som resulterte i en mye åpnere kamp. Fagerborg fikk 1-0 ved Bendik ca 10 min inn i omgangen. Bygdø utliknet etter 25 min før Lars satte seiersmålet 10 min før slutt. Frode Marki fikk muligheten til å sikre seieren med et skudd i stanga minutter før slutt men det hele endte 2-1. Dermed har vi vunnet samtlige kamper i høst bortsett fra mot Lyn. Ting kunne utviltsomt vært annerledes dersom vi ikke hadde tapt hele 4 kamper på våre 7 første i årets serie.

Fagerborgs lag: Kristian-Lars Jacob, Andreas M, Ragnar, Alex- Atle, Stig, Rune, Tor- Bendik, Lars. Innbyttere: Sindre, Gustav, Magnus, Frode og Jørgen.

Fagerborgs rekker var også i siste seriekamp i år herjet med mye sykdommer, skader og forfall. Læff, Dag og Martin måtte melde forfall fra siste kamp pga sykdom mens Rune og Andreas var tilbake fra karantene og sjakkreiser.

En veldig ujevn gjennomført første omgang endte med 0-0. Vi klarer ikke helt å holde oppe tempoet og blir for stillestående til å kunne dra ut motstanderen. Bygdø hadde en avslutning i treverket og vi bommet en gang alene med keeper.

I 2. omgang skrur vi opp tempoet og kampen åpner seg opp mye mer. Etter ca 10 min får Lars vridd seg fri inne i feltet og lobbet over keeper der Bendik hjelper ballen de siste metrene inn i mål. Bygdø angriper også helhjerta uten helt å få til de store avslutningene. Spillet bølget frem og tilbake. Både Bendik og Rune får et par nye store sjanser alene med målet, men denne kvelden var tverleggern litt for lav. I stedet for 2-0 ble det dermed 1-1 etter 25 min på et frispark. Plutselig var 3 mann alene med vår mann i buret og den litt dårlige avslutningen snek seg mellom beina fra kloss hold. Frisparket var innom en mann på 16 metern så der smakte det offside. 10 min før slutt kom seiersmålet. En ball snek seg på skrå gjennom hele feltet etter et vedvarende Fagerborgtrøkk og på bakerste stolpe dukket (på Bygdøs blindside) Lars opp. Noen minuter senere ble Frode frispilt foran mål men keepern fikk en finger på ballen og den traff da innsiden av stolpen og ut igjen. Dermed fikk ikke gamlingen noen offisielle mål i 2011 (så da er det vel bare å prøve på nytt i 2012). Bygdø fikk også en fet sjanse helt på tampen men under sterkt press ble avslutningen satt 1 meter utenfor mål.

Uten det helt store å spille for ble det nok en ujevn prestasjon. Bygdø virket bedre og mer robust enn i vår og gav oss kamp helt inn til døra. Men igjen avgjør vi til vår fordel og "flyter" inn 3 poeng. Den siste måneden har vi vært preget av mange forfall og store endringer i laget fra uke til uke. Likevel har vi med en fast stamme på 4-6 mann og en stor stall (+ noe hjelp fra veteranene) dratt hjem seier etter seier. Grunnlaget for neste år bør derfor være bra selv om en ny "flytbølge" må jobbes inn på nytt til neste år. Da har alle lag fått utdelt kortene på nytt. Som vel de fleste husker tok det uforholdsmessig lang tid å finne "bølgen" i år.