Knepen 1-0 seier over Årvoll

Postet av Fagerborg Ballklub den 15. Aug 2012

Vi vinner fortjent nok til slutt 1-0 over Årvoll. Vi har full kontroll i 80 minutter, skaper flest sjanser men gir vekk initiativet de siste 10 min. Noen hektiske situasjoner til bortelaget straffet seg ikke og vi tok 3 poeng. Lars Kise satte det eneste målet et kvarter ut 2. omgang.

Fagerborgs lag: Jacob- Erik, Andreas, Ragnar, Alex- Claudio, Vedran, Andrés, Ole- Bendik, Frode. Innbyttere: Lars, Sindre og Atle.

I en temposvak første omgang er det vi som skaper sjansene. Årvoll skapte absolutt ingenting bortsett fra noen nesten muligheter på døballer. Vi ligger trygt og godt og vinner de fleste duellene. Mangler dog en del trøkk offensivt for å skape de store og klare sjansene. Bendik var nærmest på en corner.

Mer trøkk i andre omgang. Lars kommer inn etter sin 7 uker kneskade og setter mer fart i oss. Andrés og Vedran skaper også en del muligheter med sitt gode driv. Vedran lyktes godt med skuddene sine denne gangen og var uheldig som ikke fikk seg et fortjent mål. Lars scorte vinnermålet etter en gjennomspilling fra Andrés et kvarter ut i 2. omgang. Avslutningen ble presist satt i lengstehjørnet fra venstrefoten. Vi fortsetter å trøkke på de neste 20 minuttene og skaper en rekke sjanser uten å få satt spikern i kista. Årvoll skaper absolutt ingenting før de får en dobbelsjanse 10 min før slutt. Med blod på tanna begynnes det å rote litt i forsvaret og Årvoll får nesten en ny stor sjanse da Andreas feller en av deres spillere som bakerste mann en halv meter utenfor 16. Vi ror dog det hele fortjent i land.

Vi gjør en grei kamp mot middels svak motstand. Vi spiller strukturert og er best, men det er mye å gå på når det gjelder tempo og trøkk. Det kommer!