Tap i kamp nr 2 i vinterserien mot Nordstrand

Postet av Fagerborg Ballklub den 26. Jan 2014

Vi taper unødvendig 4-3 mot Norstrand lørdag ettermiddag. En ny tropp klarte ikke omstillingen til innefotball raskt nok og med 3 baklengs det første kvarteret ble det vanskelig å hente inn forspranget til Nordstrand. Fysisk og spillemessig er vi klart bedre enn Nordstrand det meste av kampen, men med 2 kornermål, et billig straffe og et kontringsmål i mot de første 25 minuttene ble oppoverbakken for stor. Ser vi bak resultatet og forsvarsarbeidet det første kvarteret var dette likevel bra. Vi spiller med stort trøkk, holder godt på kula og selv om kampen var kort med 2x40 min virket vi markert bedre fysisk i 2. omgang enn motstanderen. 9 mann borte fra sist kamp, men vi viser bredde, styrker og noen opprettelige svakheter.

Fagerborgs lag: Sindre-Mads, Erik G, Ole Marius, Vedran- Tor, Eirik B, Andres, Chister, Martin- Lars K. Innbyttere: Andreas M og Kim G.

Mye folk borte, men vi stiller likevel bra lag. Forferdelig start med 0-1 etter 7 min. Vi sover på en korner og ballen seiler i lengste hjørnet fra skrå vinkel. Vi trøkker på etter en målet, men bare minutter etter blir det 2-0 på en kontring der vi har corner. Igjen er vi sløve og tar ikke ut de farlige rommene. Få minutter senere får Nordstrand et billig straffe etter at Vedran får en ball skutt i handa på hjørnet av 16 metern fra 1 meters hold. Da kommer jo det evindelige spørmålet om det er hand som søker ball eller om det er tilfeldigheter at ballen treffer handa 1 tiendedel etter at den forlott foten og hvor er det egentlig naturlig å ha hendene når man er i bevegelse og vender. Uansett 3-0 etter et drøyt kvarter. Christer ordner 3-1 og litt mer håp, før det igjen blir baklengs på en corner. Heading fra 3 meter. Uff, der så vi ut som juniorer. Vi presser på de siste 12 minuttene og får en ny redusering noen minutter før pause med Eirik B. Bra trøkk i spillet vårt, men veldig sårbare på kontringene og slipper inn 4 mål på under en halvtime.

I 2. omgang kjører vi hele omgangen. Norstrand kommer aldri forbi midtbanen vår og vi produserer jevnt og trutt sjanser. Heading i stanga og flere store muligheter til tross, det ble med den ene reduseringen til Lars. Tross alt en god omgang der vi vinner det aller meste av dueller, gir ikke vekk kontringer lenger og så mye friskere ut i røttene enn motstanderlaget på slutten. Tilfeldigheter og marginer i mot gjør at vi ikke får med oss poeng fra kampen. Dog en nyttig påminnelse om at skal man være med i toppen må man være på alerten fra første stund.